آفتاب

مکتب شیعه مخالف ترور و حملات انتحاری است/ نقد مبانی اعتقادی وهابیت به عنوان تربیت‌کننده داعش، ضروری است

مکتب شیعه مخالف ترور و حملات انتحاری است/ نقد مبانی اعتقادی وهابیت به عنوان تربیت‌کننده داعش، ضروری است

مدرس حوزه علمیه قم با تشریح ایمان و اعتقاد به پروردگار متعال از نگاه مکتب اسلام، اظهارداشت: خدایی که مکاتب دیگر معرفی می‌کنند با خدایی که مکاتب الهی معرفی می‌کنند تفاوت دارد.

به گزارش ایلنا از یاسوج،" آیت الله سیدعلی حسینی میلانی" در نخستین کنگره مرحوم آیت الله ملک حسینی(ره) در تالار مرحوم عسکریان دانشگاه یاسوج گفت: به صراحت عرض می‌کنم خدایی که مکاتب دیگر معرفی می‌کنند با خدایی که مکاتب الهی معرفی می کنند تفاوت دارد.

وی افزود: امروز مباحث امامت و اهمیت این مباحت و امام شناسی برای ما مهم بوده و دلیل دشمنی دشمنان به خاطر مبانی اعتقادی و مردم است.

مدرس حوزه علمیه قم بابیان اینکه این دشمنی امروز دشمنان با این مردم بخاطر ایمان مردم و اعتقادات ماست وگرنه دیگر چیزها بهانه است، خاطرنشان کرد: اهل تخصص باید فکر کنند و بدانند که در صحنه‌های جنگ و مبارزه بادشمن به کدام فکرشان به جلو می‌روند.

حسینی میلانی با تاکید بر اینکه باید فکر و اندیشه آنان را نقد و منتشر کنیم تا در داخل کشور گرفتار داعش نشویم، اظهار داشت: پشت صحنه داعش  یک تفکر و اعتقاد غلط قرارگرفته است.

وی گفت: فراموش نکنید که باید ببینیم مبانی اعتقادی این‌ها چیست و از سویی باید آن را نقد کنیم.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید مبانی اعتقادی وهابیت به عنوان تربیت‌کننده داعش و غیر داعش را نقد کنیم، اظهارداشت: داعش چگونه یک جوان را آماده می‌کند تا کمربند ببندد و منفجر شود و برخی را از بین ببرد.

حسینی میلانی افزود: اهل تخصص روی این مهم فکر کنند و من معتقدم اگر یک فرد در هر کجای دنیا منحرف شود هم همان یک نفرزیاد است.

بگفته وی باید در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها همکاری‌ها بیشتر شود تا مبادا این شبهات در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها مطرح شود.

مدرس حوزه علمیه قم  از اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه خواست بر این مسائل مسلط باشند و آن را در کلاس ارائه داده تا مبادا جوانان و آینده سازان این کشور تحت تاثیر فضای واقعی و مجازی قرار بگیرند.

حسینی میلانی به مبحث " نفوذ " و دغدغه بزرگان کشور هم اشاره و تصریح کرد: اگر نفوذ فکری بشود یعنی اگر ایمان جوانان تزلزل و منحرف شود، اقتصاد، فرهنگ و اخلاق و سلامت جامعه بهم می‌خورد.

** اطلاع دقیق دارم برخی در داخل کشور از " ابن تیمیه " دفاع می کنند

وی با تاکید بر اینکه مکتب شیعه با ترور و حملات انتحاری مخالف بوده و این موضوعات مورد تائید این مکتب نیست، اظهار داشت: اطلاعات دقیق دارم برخی در داخل کشور از " ابن تیمیه "( بنیانگذار مکتب وهابیت) دفاع می‌کنند.

مدرس حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه شنیده می‌شود که برخی از اساتید شبهاتی را بیان می‌کنند که این شبهات به نفع جامعه نیست و بسیار خطرناک است.

حسینی میلانی در بخشی از سخنان خود به تلاش‌های " آیت الله ملک حسینی " نماینده فقید ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در مکتب اثنی عشری اشاره و تصریح کرد: مسله ولایت و امامت مسله بسیار حایز اهمیتی است که مرحوم آیت الله ملک حسینی به آن بسیار اهتمام داشتند و با صراحت در مورد آنان صحبت می کردند.

وی افزود:  مرحوم آیت الله ملک حسینی دارای ابعاد شخصیتی متعددی بودند و ما طلبه‌ها زود به کسی ایمان نمی‌آوریم و بپذیرید من به آیت الله ملک حسینی ایمان داشتم.

کد N1783784

وبگردی