آفتاب

عزیزیان: برنده دربی ۶ ماه آرامش دارد/ اختر: فوتبال اسپانیا هم حساسیت دربی ما را ندارد

عزیزیان: برنده دربی ۶ ماه آرامش دارد/ اختر: فوتبال اسپانیا هم حساسیت دربی ما را ندارد

دو چهره قدیمی استقلال و پرسپولیس، در آستانه دربی هشتادوپنجم دور یک میز نشستند و صحبت‌هایی متفاوت و چه بسا جنجالی مطرح کردند؛ به‌خصوص آن‌جا که درباره حواشی ناگزیر دربی سخن رانده و رویارویی‌های اخیر را از این حیث، کم‌رمق دانستند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از خبرورزشی، سعید عزیزیان و ادموند اختر هر دو حضور در دربی را تجربه کرده‌اند. دروازه‌بان سابق پرسپولیس معتقد است دربی مهم‌ترین دیداری است که در ایران برگزار می‌شود چرا که حتی بیش از دیدارهای ملی مخاطب دارد؛ او می‌گوید اگر دربی را نبازید ۶ ماه راحت هستید اما وقتی ببازید مشکلات زیادی رقم می‌خورد. مهاجم سابق استقلال هم در همین‌باره می‌گوید: در ایران ۶۰میلیون نفر درگیر پرسپولیس و استقلال و دربی هستند اما در اسپانیا، بارسلونا و رئال مادرید تنها در شهر خودشان محبوبیت دارند و نه در مالاگا یا والنسیا؛ اهمیت دربی ما حتی از نتایج کلی یک فصل هم مهم‌تر است.

سعید عزیزیان درباره حواشی پیرامون این بازی با  این تاکید که هر جنجالی زد و خورد نیست، گفت: «باید این حقیقت را پذیرفت که از نظر بسیاری دربی بدون جنجال معنایی ندارد. اگر در دربی دعوا نکنید کلاهتان پس معرکه است؛ باید قلدر باشید و به دنبال فوتبال فانتزی نباشید. به نظرم استقلال در بازی فصل گذشته همین شرایط را داشت و تیم قلدری بود و در نهایت هم دیدید این آبی‌ها بودند که به پیروزی رسیدند». ادموند اختر با تایید بخشی از صحبت‌های عزیزیان ادامه داد: «نمی‌شود دربی را بدون جنجال تصور کرد، البته به شرطی که تبدیل به کتک‌کاری نشود؛ هواداران همیشه بیشتر از بازی به دنبال جنجال‌های آن هستند».

عزیزیان که مراسم دورهمی بازیکنان دو تیم شب قبل از دربی‌ها را غلط می‌داند، تصریح کرد: چطور دو تیمی که فردا بازی دارند شب قبل باید در کنار هم باشند و با هم گپ بزنند؟ این روش حتی اوضاع را بدتر هم می‌کند. ادموند اختر هم در بخشی از این مصاحبه و در واکنش به جمله معروف «این بازی هم مثل بازی‌های دیگر ۳ امتیاز دارد» تاکید کرد: دربی ۶ و حتی ۹ امتیاز هم ندارد؛ این بازی ۳۰ امتیاز دارد چرا که سرنوشت یک مدیر و مربی را می‌تواند تغییر دهد. مشروح این مناظره را «اینجا» بخوانید.

41503

کد N1783768

وبگردی