آفتاب
رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش:

امکان دفاعی کشور قابل مذاکره و چانه زدن نیست/ وقتی همه‌چیز بر محور نفت می‌چرخد، اقتصاد ناامن است

امکان دفاعی کشور قابل مذاکره و چانه زدن نیست/ وقتی همه‌چیز بر محور نفت می‌چرخد، اقتصاد ناامن است

رهبر انقلاب تاکید کردند: قبلاً اعلام کردیم و باز هم اعلام می‌کنیم که امکان دفاعی کشور قابل مذاکره و چک و چانه زدن نیست.

به گزارش ایلنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با تاکید بر اینکه اقتصاد هم نیازمند امنیت است، فرمودند:  وقتی همه‌چیز بر محور نفت می‌چرخد، اقتصاد ناامن است.

ایشان خاطرنشان کردند: اینکه می‌گوییم امنیت مهم است، چون هر پیشرفت دیگری متوقف بر امنیت است. امروز یکی از مسائل مهم کشور، اقتصاد و معیشت مردم است.

رهبر انقلاب یادآور شدند: اقتصاد هم نیازمند امنیت است و باید بر یک نهاد امن بنا شود. مشکل تاریخی ما وابستگی اقتصاد به نفت است؛ این موجب شده در همه‌ی دوران‌ها دغدغه‌ امنیت اقتصادی داشته باشیم. قیمت نفت کم شد، زیاد شد، فلان مشتری نفت پول نفت را نداد، وقتی همه‌چیز بر محور نفت می‌چرخد، اقتصاد ناامن است؛ اقتصاد هم باید امن شود.

ایشان با بیان اینکه امکان دفاعی کشور، قابل مذاکره نیست، فرمودند:  امروز میگویند چرا قدرت شما منطقه را فراگرفته است. ایرانِ عزیز یک روزی زیر پای مستشاران آمریکایی و صهیونیستی و انگلیسی، دچار توسری‌خوری بود. جمهوری اسلامی آمد ایران را عزیز و مقتدر کرد. امروز دعوای استکبار با ما این است که چرا قدرت شما منطقه را فراگرفته است؛ آنچه عنصر اقتدار ملی است، از نظر دشمنان ما یک عامل مزاحم است و با آن مبارزه می‌کنند.

آیت‌الله خامنه ای عنوان کردند: با توسعه‌ اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و فراتر از منطقه مخالفت می‌کنند چون عمق راهبردی کشور است. قبلاً اعلام کردیم و باز هم اعلام می‌کنیم که امکان دفاعی کشور قابل مذاکره و چک و چانه زدن نیست.

ایشان تاکید کردند: اینکه بگویند چرا فلان ابزار دفاعی را دارید، چرا آن را تولید می‌کنید، چرا تحقیق می‌کنید؛ ما درباره‌ آن چیزهایی که اقتدار ملی‌مان را تأمین می‌کند، با دشمن هیچ چک و چانه‌ای نداریم.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود

کد N1783405

وبگردی