آفتاب

نامه پارلمان انگلیس به فیس‌بوک درباره دخالت روسیه در همه‌پرسی برگزیت

نامه پارلمان انگلیس به فیس‌بوک درباره دخالت روسیه در همه‌پرسی برگزیت

یک کمیته پارلمانی انگلیس با ارسال نامه‌ای به موسس «فیس‌بوک» خواستار ارائه اطلاعاتی درباره دخالت روسیه در رفراندوم جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ یک کمیته پارلمانی انگلیس با ارسال نامه‌ای به «مارک زاکربرگ» مالک فیس بوک خواستار ارائه اطلاعاتی درباره هرگونه پرداخت پول از سوی حساب‌های کاربری فیس بوک مرتبط با فعالان روس در طول برگزاری رفراندوم ۲۰۱۶ اتحادیه اروپا و انتخابات ۲۰۱۷ انگلیس شد.

این درخواست از سوی «دامیان کولینز» رئیس کمیته رسانه، ورزش و دیجیتال پارلمان انگلیس در راستای تلاش برای جمع‌آوری شواهد و مدارکی درباره تحقیقاتی هستند که در زمینه انتشار اخبار جعلی در جریان است.

در نامه این کمیته به زاکربرگ آمده است: «بخشی از این تحقیقات روی نقش بازیگران خارجی است که چارچوب‌ها را برای دخالت در گفتمان سیاسی دیگر کشورها نقض می‌کند.»

وی در این نامه از فیس‌بوک می‌خواهد که مثال‌هایی را درباره آگهی‌هایی که از سوی اکانت‌های روسی ارائه شده است و اطلاعاتی درباره اهداف این آگهی‌ها و صفحات و اینکه چندبار دیده شده‌اند را ارائه دهد.

کمیته نمایندگان انگلیس تحقیقات خود در زمینه اخبار جعلی در ژانویه را آغاز کرده بود اما این تحقیقات زمانی که قرار شد انتخابات سراسری بریتانیا برگزار شود، متوقف شد.

 

کد N1783089

وبگردی