آفتاب
سردار اشتری در قرارگاه اربعین خبر داد؛

استقرار ۲۰ هزار نیروی انتظامی در مرزهای چهارگانه طی ایام اربعین

استقرار ۲۰ هزار نیروی انتظامی در مرزهای چهارگانه طی ایام اربعین

ایلام – فرمانده نیروی انتظامی کشور از استقرار ۲۰ هزار نیروی انتظامی در مرزهای چهارگانه برای ایام اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری صبح امروز در جلسه قرارگاه اربعین که محل پایانه مرزی مهران برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد زوار اربعین از مرز مهران تردد می کنند، بیش از ۶۰ درصد نیروهای انتظامی در این مرز مستقر می شوند.

وی افزود: خوشبختانه امسال تمهیدات بسیار خوبی در مرز مهران اندیشیده شده است و مشکلات سال گذشته حل شده است که امیدواریم در اربعین امسال شاهد نظم و انضباط بیشتری در تردد زوار اربعین باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اعلام اینکه زائران حتما گذرنامه و ویزا داشته باشند، گفت: از زائران تقاضا داریم در شهرهای خود به صدور ویزا اقدام کنند چراکه در مرزهای چهارگانه ویزا صادر نمی شود.

اشتری ادامه داد: تمامی امکانات لازم برای برقراری نظم و انضباط در مرزهای چهارگانه با همکاری نیروهای امنیتی آماده شده است.

وی تاکید کرد: به دلیل وجود حجم زیاد زائران در مرز مهران امسال نسبت به سال گذشته با اقدامات کنترلی شاهد برطرف شدن مشکلات سال گذشته خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: باید نسبت به کنترل جمعیت در ورودی پایانه مهران اقدام کرد و با هماهنگی طرف عراقی نسبت به ساماندهی جمعیت و تسهیل در تردد زائران اقدام کرد.

سردار اشتری با اشاره به اینکه گیت های مرز مهران برای رفت و آمد زائران آماده شده است، اظهار داشت: در مرز مهران هیچ گونه ترددی برای زائران اتباع خارجی انجام نمی شود و این افراد باید از مرز شلمچه تردد کنند.

سردار اشتری بیان داشت: خوشبختانه زیرساخت هایی که امسال در مرز مهران انجام شده نسبت به سال گذشته بهتر شده است و قطعا مشکلات سال گذشته بخصوص در بحث افراد غیرمجاز و بدون گذرنامه و ویزا شاهد نخواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: گیت های کنترلی در مسیرهای منتهی به مرز مهران اندیشیده شده و زائران بدون ویزا و گذرنامه بدون اتلاف وقت به شهرهای خود بازگشت داده می شوند.

وی گفت: تجهیزات و امکانات نیروی انتظامی با تمام قوا برای خدمات رسانی به زوار آماده شده و امیدواریم شاهد اربعینی منسجم تر نسبت به سال های گذشته باشیم.

سردار اشتری افزود: با هماهنگی بسیار خوبی که با مسئولان کشوری و استانی داشتیم نیازهای مرزهای چهارگانه از جمله مهران تامین شده و امسال مشکلی از بابت رفت و آمد نخواهیم داشت.

کد N1782516

وبگردی