آفتاب
رئیس دادگستری استان تهران به مهر خبرداد؛

تجدیدجلسه دادگاه در پرونده برخی استانداران متخلف

تجدیدجلسه دادگاه در پرونده برخی استانداران متخلف

رئیس کل دادگستری استان تهران، از تجدید جلسه دادگاه در برخی از پرونده های استانداران و فرمانداران متخلف خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سئوال که آیا حکم استانداران و فرمانداران متخلف در حیطه برگزاری انتخابات صادر شده است، گفت: هنوز حکم پرونده هایی که جلسات محاکمه برای  آنها برگزار شده است، صادر نشده است.

وی افزود: همه پرونده های مسئولان متخلف در حوزه برگزاری انتخابات تعیین وقت شده است و اقدامات قضایی لازم هم انجام شده است.

رئیس دادگستری استان تهران تصریح کرد:در برخی از پرونده ها تجدید جلسه شده انجام شده است .

اسماعیلی افزود: در برخی از پرونده ها هم نیاز به استعلاماتی بود که انجام شده و پاسخ ها وصول شده است که به زودی حکم مقتضی صادر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در یکصد و شانزدهمین نشست خبری خود در خصوص پرونده های انتخاباتی گفته بود که نسبت به ۱۲ استاندار و فرماندار پرونده تشکیل شده که باید جرمشان در دادگاه کیفری تهران رسیدگی بررسی شود.

همچنین در استان ها نیز تاکنون ۱۷ مورد محکومیت اعم از حبس و جرای نقدی صادر و ۲۴ مورد نیز برائت صادر شده و تعدادی هم در حال رسیدگی است. بر اساس ماده ۳۰۷ قانون آیین دادرسی کیفری، رسیدگی به اتهامات استانداران و فرمانداران مراکز استان حسب مورد، در صلاحیت دادگاه های کیفری تهران است.

کد N1782330

وبگردی