آفتاب
کارگردان «پنجره در پنجره» به مهر گفت:

ماجرای جفایی که به یک رزمنده می‌شود/ آش شله قلمکار خوشمزه!

ماجرای جفایی که به یک رزمنده می‌شود/ آش شله قلمکار خوشمزه!

حسین ترک‌جوش با اشاره به اینکه بخش هایی از «پنجره در پنجره» از واقعیت الهام گرفته شده است درباره استفاده از جلوه های ویژه بصری در این نمایش و پرداختن به زندگی ۲ رزمنده سخن گفت.

حسین ترک‌جوش کارگردان «پنجره در پنجره» درباره این اثر نمایشی که در خانه موزه انتظامی روی صحنه است و استقبال از آن به خبرنگار مهر گفت: به دلیل دور بودن این تماشاخانه از مرکز شهر مردم خیلی به اینجا نمی آیند ولی خوشبختانه تا امروز شاهد استقبال از این نمایش بودیم و بازخورد مخاطبان نیز خوب بوده است.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: «پنجره در پنجره» قصه چند همسایه در دهه ۶۰ و دوران جنگ تحمیلی را روایت می کند. این همسایه ها به دلیل جهلشان با رزمنده ای که در همسایگی آنها زندگی می کند برخورد نامناسبی دارند چون تصورشان بر این است که او برای گرفتن سهمیه و یا پول حاضر به شرکت در جنگ شده است. آزار و اذیت همسایه ها تا جایی ادامه می یابد که این رزمنده که فردی نقال و هنرمند نیز است از محله رفته و به شهر مشهد نقل مکان می کند. موازی این داستان روایت یکی دیگر از اهالی این محله نیز بازگو می شود که به شهادت می رسد و به اشتباه او را در مشهد به خاک می سپارند. داستان این شهید براساس یک قصه واقعی که در سال ۶۶ رخ داده، نوشته شده است.

ترک جوش درباره استفاده از جلوه های ویژه در این نمایش بیان کرد: از لحاظ بصری جلوه های ویژه نقش پررنگی در نمایش دارد و سینما نیز وارد کار شده است به شکلی که نمایش تیتراژ دارد و فضاسازی نیز به گونه ای است که از غلو پرهیز شده و بیشتر سبک و سیاق سینمایی در کار جریان دارد.

وی در پایان متذکر شد: بازی ها در این نمایش به سمت متداکتینگ گرایش دارد، اما در عین رئالیستی بودن به سوررئال نیز پهلو می زند. می توان گفت این نمایش یک آش شله قلم کار خوشمزه است.

نمایش «پنجره در پنجره» به نویسندگی حمید شریف زاده و کارگردانی حسین ترک جوش از ۱۰ مهرماه لغایت ۵ آبان ماه ساعت ۱۹:۳۰ در خانه موزه انتظامی روی صحنه می رود.

سعید نقی لو، مجتبی رنجبر، محمد کنگرانی، علی شهشائی، مرجان بهرامی و بهرام نارویی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

کد N1781930

وبگردی