آفتاب

تکذیب خبر معرفی دری‌اصفهانی از سوی نهاوندیان/عدم محدودیت برای حضور شرکت‌های آمریکایی/معرفی گزینه‌های پیشنهادی وزرات علوم و نیرو /حمله افراد ناشناس به کنسولگری ایران در اربیل/حمایت اتریش از اجرای توافق هسته‌ای

تکذیب خبر معرفی دری‌اصفهانی از سوی نهاوندیان/عدم محدودیت برای حضور شرکت‌های آمریکایی/معرفی گزینه‌های پیشنهادی وزرات علوم و نیرو /حمله افراد ناشناس به کنسولگری ایران در اربیل/حمایت اتریش از اجرای توافق هسته‌ای

اعلام آمادگی ایران برای تامین انرژی ترکیه، تکذیب خبر معرفی دری‌اصفهانی از سوی نهاوندیان به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، اجرای ممنوعیت عرضه قلییان،اعلام حمایت اتریش از اجرای توافق هسته‌ای،معرفی وزیر علوم به مجلس،تشکیل هیأت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی،‌از جمله خبرهایی است که امروز سرویس سیاسی ایلنا به آن پر داخته است.

به گزارش ایلنا،اهم اخبار امروز شنبه ۲۹ مهر به شرح زیر است:

*** ابراز همدردی دبیر شورای عالی امنیت ملی با قربانیان حوادث تروریستی افغانستان

دبیر شورای عالی امنیت ملی طی پیامی به همتای افغانستانی خود ضمن محکوم نمودن حملات تروریستی به مساجد مسلمانان در افغانستان، با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی نمود.

 

*** اصلاحیه دستورالعمل ضوابط و شرایط تاسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی ابلاغ شد

رئیس قوه قضاییه، «اصلاحیه دستورالعمل ضوابط و شرایط تاسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی» را ابلاغ کرد.

*** اطلاعیه سازمان سنجش در مورد آزمون استخدامی قوه قضاییه

ثبت‌نام در آزمون استخدامی قوه قضاییه منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از روز شنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ صورت می‌پذیرد.

 

*** دستور وزیر کشور برای تشکیل ستاد تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به شکایات مردمی

شجاعی کیاسری رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل، از دستور وزیر کشور برای اجرای مصوبه هیأت وزیران مبنی بر تشکیل ستاد تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به شکایات مردمی در صف و ستاد وزارت کشور خبر داد.

*** ورود جدی دادستانی تهران برای جمع‌آوری و مبارزه با قلیان‌سراهای غیرمجاز

نخستین جلسه دادستانی تهران با موضوع آسیب‌های اجتماعی در سال ۱۳۹۶، با حضور تعدادی از معاونان دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، فرمانده پلیس‌ اخلاقی ناجا و برخی فرماندهان پلیس تهران بزرگ برگزار شد.

* ** حمله افراد ناشناس به کنسولگری ایران در اربیل

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز،‌ تعدادی از افراد ناشناس و معترض با حمله به کنسولگری ایران در اربیل عراق پرچم ایران را پایین کشیدند.

بر اساس ویدئو کلیپی که از این حمله در شبکه‌های اجتماعی باز نشر شده است، برخی از شهروندان معترض در استان اربیل عراق اقدام به پایین کشیدن پرچم ایران از بالای کنسولگری کردند.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که تجمع کنندگان در مقابل کنسولگری در حال شعار دادن بودند. برخی از فعالان شبکه های اجتماعی از این اقدام انتقاد کرده و آن را وحشی گری خواندند.

*** روایت‌ نمایندگان مجلس و ۳ نسل از دانشجویان درباره گزینه پیشنهادی وزارت علوم

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی «وزارت علوم» حالا شنیده‌ها از معرفی رییس فعلی و دوران اصلاحات دانشگاه بوعلی‌سینای همدان به‌عنوان وزیر علوم دولت دوازدهم حکایت دارد و این درحالی است که نظر دانشجویان امروز و دانشجویان دوران ریاست‌جمهوری خاتمی درباره این گزینه پیشنهادی متفاوت است.

*** ایران پشتوانه‌ای قابل اتکا برای ملت و دولت عراق به حساب می‌آید/ لزوم افزایش روابط اقتصادی با بغداد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نقش جمهوری اسلامی به ویژه سپاه قدس و سردار قاسم سلیمانی را در ارتقای امنیت عراق ستودنی دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی، پشتوانه‌ای قابل اتکا برای ملت و دولت عراق به حساب می‌آید.

*** ایران هیچ محدودیتی برای حضور شرکت‌های آمریکایی در پروژه‌های نفتی، حمل و نقل و عمرانی ندارد

جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: آمریکایی‌ها خودشان را از بازار ایران محروم کردند وگرنه ایران هیچ محدودیتی برای حضور شرکت‌های آمریکایی در پروژه‌های نفتی، گازی، حمل و نقل و عمرانی ندارد و آنها می‌توانند در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی فعالیت کنند.

*** هیأت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی به دستور رهبر انقلاب تشکیل می‌شود/ بخش موشکی مهم‌ترین قسمت دفاعی کشور ماست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تشکیل هیأت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی به دستور رهبر انقلاب خبر داد.

*** احتمال معرفی وزرای علوم و نیرو در جلسه علنی یکشنبه مجلس

وکیلی  عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که دولت درباره گزینه‌های وزارت علوم و نیرو به نتیجه رسیده، از احتمال معرفی هر ۲ گزینه پیشنهادی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس خبر داد.

*** عارف از محله هرندی تهران بازدید کرد

رئیس فراکسیون امید مجلس به همراه تعدادی از اعضای این فراکسیون و شورای اسلامی شهر از محله هرندی تهران بازدید کرد.

به گزارش ایلنا،‌ محمدرضا عارف به یکی از محله‌های قدیمی تهران رفت. محله هرندی تهران یکی از محلات با آسیب‌های اجتماعی فراوان است که با توجه به وقایع و صحنه‌های ناگواری که در این بخش از شهر روی می‌دهد مردم و مسئولان از آن به عنوان زخمی عمیق بر چهره شهر یاد می‌کنند.

وجود معتادان با لباس‌های ژنده و کثیف و دختران و زنانی که با بدترین وضع ممکن روزگار می‌گذرانند چهره این منطقه از پایتخت را دگرگون ساخته است.

 

*** اعلام حمایت اتریش از اجرای توافق هسته‌ای و بهره‌مندی ایران از دستاوردهای برجام

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سباستین کورتز، وزیر امور خارجه اتریش روز گذشته تلفنی گفت‌وگو کردند.
[div dir='auto']در این گفت‌وگو وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک پیروزی حزب متبوع کورتز در انتخابات پارلمانی برای وی در سمت جدید صدراعظمی اتریش آرزوی موفقیت کرد.

طرفین همچنین درخصوص راه‌های تقویت روابط دوجانبه، اجرای برجام و دیگر مسائل مورد علاقه رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه اتریش ضمن تاکید بر لزوم حفظ و پایندی همه طرف‌های توافق هسته‌ای به آن، حمایت اتریش از اجرای برجام و بهره‌مندی کامل ایران از دستاوردهای آن را مجددا مورد تاکید قرار داد.

 

*** حضور مستشاری‌ ایران در برخی کشورهای منطقه، کاملا قانونی است

سردار جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: دکترین سیاسی و دفاعی ایران مبتنی بر ساخت و استحکام درونی نظام اسلامی است و مباحث بیرونی روی آن تاثیر نمی‌گذارد، این استراتژی در طول سال‌های گذشته جواب داده است و من بعد هم جواب خواهد داد و قدرت‌های پوشالی مانند آمریکا نمی‌توانند تاثیری بر آن بگذارند.

*** هیچ امکانی برای مذاکره مجدد یا الحاق به برجام وجود ندارد/ تمام سخنان و مواضع ترامپ برعلیه برجام بوده است

عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: روشن و صریح می‌گویم هیچ امکانی برای مذاکره مجدد برجام یا الحاق ضمائم و اضافات به آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از مشخصه‌های مهم برجام ایجاد تعادل و توازن بین دو رکن اصلی معاهده ان‌پی‌تی (NPT) یعنی «عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای» و «استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای» است، اظهار داشت: این توافق از یک سو نسبت به ابعاد صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران اطمینان‌سازی می‌کند و از سوی دیگر، به حق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای احترام گذاشته و اِعمال این حق را تضمین می‌کند.

*** سخنرانی روسای جمهور و مجلس در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مصطفی خمینی

انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی از سخنرانی رئیس‌جمهور و رئیس‌مجلس در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مصطفی خمینی خبر داد و گفت:همایش چهلمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مصطفی خمینی در سالن اجلاس سران ساعت ۸.۳۰ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام روحانی و علی لاریجانی رئیس مجلس برگزار می‌شود. همچنین یکی دیگر از سخنرانان این مراسم آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی است.

*** اجرای طرح ممنوعیت عرضه قلیان در استان البرز

دادستان عمومی و انقلاب کرج از ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی استان البرز و جمع آوری کامل قلیان ها در سطح این استان خبر داد.

 

*** تکذیب خبر معرفی دری‌اصفهانی از سوی نهاوندیان به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در پاسخ به مطلب منتشر شده در یکی از روزنامه‌های کشور جوابیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد:متأسفانه به نحوی نامربوط، اشاره به خبر جعلی معرفی آقای دری از سوی این‌جانب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای شده که بی‌پایه و نادرست است. وزارت خارجه صریحاً اعلام کرده است که ایشان به عنوان کارشناس بانکی «معرفی شده از سوی بانک مرکزی»، مورد مشورت تخصصی تیم مذاکره قرار گرفته است و وزارت اطلاعات، به عنوان دستگاه مسئول امنیتی کشور، رعایت همه ملاحظات امنیتی در مذاکرات را به عهده داشته و تائید کرده است. معلوم نیست چرا یک ادعای کذب، علی‌رغم توضیح رسمی تکرار می‌شود و منبعی که ناصالح و نامعتبر انگاشته می‌شود، مبنای نشر خبر کذب قرار می‌گیرد؟ رعایت تقوا و تبیّن در نقل خبر و موضع‌گیری براساس آن، وظیفه قرآنی و اخلاقی است که از نیروهای متعهد و اصیل در رسانه‌ها بیش از دیگران، انتظار آن می‌رود.

*** ایران آماده تامین انرژی ترکیه است/ هدفگذاری ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری سالانه به‌زودی محقق می‌شود

جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم است روابط خود را در همه عرصه‌ها با ترکیه گسترش دهد، تاکید کرد: هدفگذاری ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری سالانه دو کشور، با اجرای برنامه‌ریزی‌های گسترده تهران – آنکارا، به زودی محقق می‌شود.

*** مشکل کشور نظام انتخاباتی است/ برای ایجاد نظام پارلمانی باید احزاب تقویت شوند

کنعانی مقدم دبیر کل حزب سبز ایران در واکتش به پیشنهاد تغییر نظام انتخاباتی گفت: کشور مشکلات دیگر دارد، مشکل ما نبود نظام پارلمانی نیست.

وی ادامه داد: ما در کشور هم نظام پارلمانی داریم و هم نظام ریاستی که بسته به قانون اساسی است. اما این که برخی نمایندگان مجلس در این شرایط چنین موضوعی را پیشنهاد می‌کنند؛ معتقدم باید یک مقدار تأمل بیشتری کرد یعنی خبرگان ما و افکار عمومی باید این موضع را بررسی کامل کنند.

*** واکنش اروپا باعث عدم خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای می‌شود /ایران باید از اقدامات عجولانه نسبت به برجام خودداری کند

شیرین هانتریک استاد جورج تاون امریکا تاکید کرد: آنچه ممکن است باعث شود تا ترامپ از برجام به طور کلی خارج نشود، عکس‌العمل متحدان اروپایی امریکا است.

این تحلیل‌گر مسائل امریکا درباره هدف کاخ سفید در تدوین راهبرد جدید علیه ایران نیز اظهار داشت: حرف‌های ترامپ و راهبرد جدید کاخ سفید علیه ایران مثل دولت‌های سابق امریکا تضعیف ایران و ایجاد نارضایتی در کشور است به امید آنکه بتواند این سخنان به آشوب سیاسی و اجتماعی بیانجامد.

*** دیدار با رئیس‌جمهور توسط دیگر تشکل‌ها ادامه یابد/ امیدوارم عدم‌حضور برخی اعضای جامعه روحانیت به بهانه ناراحتی از دولت نباشد

امیررضا واعظ آشتیانی سخنگوی جبهه یاران  با بیان اینکه امیدوارم عدم حضور حضرات جامعه روحانیت مبارز در دیدار با رییس جمهور به بهانه گله‌مندی از دولت نباشد،گفت:اگر انتقادی داشتند انتقادشان محفوظ است ولی تصورم این است که هماهنگی مناسب برای حضور وجود نداشته است.

 

کد N1781921

وبگردی