آفتاب
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

پراکندگی بیمه ها به نفع بخش سلامت نیست

پراکندگی بیمه ها به نفع بخش سلامت نیست

چالوس - رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر تجمیع بیمه ها گفت: پراکندگی این بخش به نفع سلامت نیست.

 علی نوبخت درگفتگو با خبرنگار مهر در خصوص طرح تجمیع بیمه ها  اظهارداشت: تجمیع بیمه ها دستور کلی است که قانون آن هم موجود است ودر سیاست های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و ما معتقدیم که این موضوع باید در منابع مالی مدیریت شود و چون منابع مالی محدود است و این پراکندگی اعتبارات به نفع حوزه سلامت نیست.

وی به ادامه روند طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح  سبب شده بیماران در مراجعه به مراکز درمانی دغدغه خاصی نداشته باشند و با اجرای موفق این طرح ها در استانهای مازندران و فارس  تصمیم نمایندگان مجلس بر این است که این طرح در تمام کشور اجرا خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه نگرانی هایی در بخش تامین مالی طرح تحول سلامت وجود دارد افزود: با پایدار کردن منابع مالی طرح تحول سلامت از طریق یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بیشتر  بر کالاهای آسیب رسان که با سلامت مردم در تضاد هستند بخشی از منابع حاصل  به بخش سلامت باز گردد.

وی صرفه جویی در هزینه ها را  یکی از راههای تامین مالی  عنوان و بیان کرد: با نهایی و اجرایی کردن نظام ارجاع و استفاده از پزشکان خانواده و عمومی که دوره های تخصصی را گذارنده باشند همراه با رعایت سطح بندی هایی که با کار کارشناسی انجام می شود به مردم این اطمینان را خواهیم داد که برنامه های بخش سلامت ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به برخی بیماریهای غیر واگیر که سلامت مردم را به خطر می اندازد اشاره کردو  یادآور شد: بخش زیادی از مردم ایران  اضافه وزن دارند که به دلیل سوء تغذیه به صورت پر خوری و بدخوری رخ می دهد  که این مساله لزوم توجه به تغییر سبک زندگی مردم را می طلبد.

وی نقش آموزشی رسانه ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای انجام کارهای آموزشی باید از ظرفیت رسانه ها بیشتر بهره برد تا سواد سلامت مردم  بالا رود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره کمبود ناوگان اورژانس در غرب مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت شناور زیادی که به این بخش از مازندران سفر می کنند و حجم سوانح و حوادثی که به این بخش از استان تحمیل می شود تلاش هایی را برای این منطقه انجام خواهیم داد.

کد N1781442

وبگردی