آفتاب

عکس: مادر اهورا | المیرا مادر اهورا در قتل پسر 2 ساله اش نقش داشت؟ +عکس های المیرا

عکس: مادر اهورا | المیرا مادر اهورا در قتل پسر 2 ساله اش نقش داشت؟ +عکس های المیرا

عکس: مادر اهورا | مادر اهورا المیرا نام دارد و زنی 28 ساله است. از زمان انتشار اخبار قتل و تجاوز به اهورا کودک 2 ساله، عکس های مادر اهورا همراه با اتهامات سنگینی علیه او در فضای مجازی منتشر شد. عده ای او را در ماجرای مرگ اهورا شریک مجتبی (قاتل/ناپدری اهورا) می دانند، اما المیرا این اتهامات را رد می کند. برخی مدعی رابطه نامشروع المیرا با قاتل فرزندش بودند، ادعایی که تکذیب شد.

بیشتر ببینید: فیلم: مادر اهورا .
بیشتر بخوانید: ماجرای اهورا، قتل و تجاوز .
بیشتر بخوانید: چرا اهورا با مادر و ناپدری زندگی می کرد؟

به گزارش آفتاب، «المیرا ر» زنی 28 ساله است که سال گذشته از همسر اولش (پدر اهورا) جدا شده و پس از چندی، حدودا یک ماه پیش با مردی به نام مجتبی قربانزاده ازدواج موقت می کند. تنها 18 روز بعد از ازدواج موقت المیرا با مجتبی، فاجعه تجاوز به اهورا کودک 2 سال و هشت ماهه و قتل دردناک او اتفاق می افتد، در زمانی که المیرا در خانه نبوده است.
این روزها قضاوت ها و اظهار نظرهای بسیاری درباره نقش المیرا در مرگ اهورا مطرح می شود. بسیاری از کاربران در فضای مجازی، مادر اهورا را در مرگ او مقصر معرفی می کنند، و عده ای نیز اورا یکی از قربانیان این ماجرا می خوانند.
در ادامه بخشی از اظهار نظرهای افراد مرتبط به این پرونده، درباره «مادر اهورا»، و دفاعیات مادر اهورا را بخوانید...

ماجرای ازدواج موقت قاتل با مادر اهورا
 در نخستین ساعات انتشار خبر مرگ اهورا، عده ای مدعی رابطه نامشروع بین مادر اهورا و مجتبی (قاتل) شدند، ادعایی که هم توسط مادر المیرا رد شد و هم توسط دادستان رشت.

با گزارش آفتاب (aftabir.com) مادر اهورا در مورد نحوه آشنایی خود با قاتل گفت: در فضای مجازی با هم آشنا شدیم و هیچ شناختی نسبت به او نداشتم اما حرف می زدیم تا با هم بیشتر آشنا شویم. قاتل اصرار داشت با هم عقد کنیم اما چون در زندگی قبلی مشکلاتی داشتم خانوادم مخالفت کردند و گفتند که به هر کسی نمیشود اعتماد کرد، قرار شد یک سال صیغه کنیم و اگر مشکلی نبود عقد کنیم.
مادر اهورا در مورد مدت زندگی خود با قاتل نیز گفت: یک ماه هم نمی شد، از پنجم مهر ماه با هم زندگی می کردیم.

مصطفوی‌نیا دادستان رشت نیز با اشاره به شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر عدم ازدواج مادر این کودک و متهم به قتل و وجود ارتباط آنان در قالب دوستی عنوان داشت: مادر مقتول بعد از جدایی از همسرش با متهم به قتل ازدواج کرده بود. 


آیا مادر اهورا از قاتل فرزندش شکایت نکرده بود؟
به گزارش آفتاب (aftabir.com)در خبرها آمده بود: بعد از احضار مادر کودک به دادگاه، او اعلام می‌کند که از همسر دومش که باعث مرگ کودکش شده شکایتی ندارد! اما به دلیل مرگ کودک، قاضی، پدر اهورا و ناپدری‌اش را احضار کرد و سپس برای بررسی‌های بیشتر برای مادر و ناپدری حکم جلب به جرم قتل عمد و زندان صادر کرد.

پدر اهورا نیز گفته بود: وقتی خبر را به من دادند در گیلان نبودم. ساعت پنج و نیم به بیماستان رسیدم و خیلی از کارکنان بیمارستان ناراحت بودند. من وقتی با پزشک متخصص صحبت کردم گفتند که بچه از لحاظ ریوی نابود شده و ضربه مغزی شده و ضریب هوشیاری اش  شش درصد است. دکترهای بیماستان همانجا تشخیص دادند که  آزار جنسی  اتفاقی افتاده و من تعجب می کنم از این خانم که می گفت چنین چیزی نبوده است. از کلانتری خودشان آمدند و همه تایید کردند. جالب است همه تایید می کردند ولی این خانم تکذیب می کردند.

مادر اهورا  درباره علت شکایت نکردنش از مجتبی در لحظه اول گفت: او گفت: من داستان آن روز را تنها از زبان همسرم شنیدم. از او خواستم حقیقت را بگوید و اگر اتفاقی افتاده به من توضیح دهد.
او گفت: حتی در بازجویی بیمارستان از همسرم پرسیدند که تجاوز به اهورا کار او بوده که او انکار کرد.

او به انکارهای مکرر همسرش از تجاوز به اهورا در کلانتری اشاره کرد و گفت: باورم نمی شد کار او باشد چون تا آخرین لحظه با گریه و زاری انکار می کرد. همسرم همیشه به اهورا عشق می ورزید و هرگز باورم نمیشد که با فرزندم چنین رفتاری کند.
به گزارش آفتاب (aftabir.com) مادر اهورا ادامه داد: اهورا کوچک بود و آزاری به کسی نمی رساند من فقط و فقط مجازات قاتل را می خواهم و هیچ وقت از شکایت خود کوتاه نخواهم آمد. باید قصاص شود. این اتفاق روز شنبه 22 مهرماه اتفاق افتاد و ساعت 15 به من اطلاع داده شد که اهورا در دستشویی افتاده و در حال انتقال او به بیمارستان رازی است و من به بیمارستان رازی رسیدم و از آنجا اهورا را منتقل کردیم به بیمارستان پورسینا. روز یکشنبه ساعت 9 صبح به ما اطلاع داده شد که اهورا فوت کرده است.

مادر اهورا در ادامه گفت: می خواهم که این پرونده سریعا پیگیری شود و قاتل به سزای عمل خود برسد.
دادستان مرکز استان گیلان نیز با بیان اینکه وقوع جرم در زمان عدم حضور مادر "اهورا" رخ داده است اعلام کرد: دستگیری مادر مقتول به جرم همکاری در وقوع این جرم شایعه‌ای است که در فضای مجازی منتشر شده است.



نظر مادربزرگ اهورا درباره عروس سابقش
مادربزرگ اهورا اشک‌ریزان می‌گوید نان حلال درآورده بوده و بیست‌وچند سال با مستخدمی در مدرسه روستا تلاش کرده پسری خوب تربیت کند و حدود دو سال وقتی عروسش در کنار پسرش کار می‌کرد از اهورا مراقبت می‌کرد و بعد از طلاق هم حاضر به نگهداری از او بوده. او هم مانند بسیاری از حاضران می‌گوید که المیرا زندگی ما را تباه کرد و اهورا را از خودش و ما گرفت.

سوالات بسیاری درباره پرونده تجاوز جنسی و قتل اهورا بی پاسخ مانده اند. بی شک تحلیل این واقعه و وقایع مشابه آن، نیازمند تخصص و تعمق بسیار است. در روزهای اینده، گوشه های دیگری از این ماجرا روشن خواهد شد...
بیشتر بخوانید: اخبار آفتاب درباره ماجرای قتل اهورا ...
کد N1781157

وبگردی