آفتاب
بسته خبری اربعین؛

فعالیت گشت های«نت‌بوک»در مهران/ممنوع شدن تردد عشایر کوچ رو ایلام

فعالیت گشت های«نت‌بوک»در مهران/ممنوع شدن تردد عشایر کوچ رو ایلام

ایلام-ممنوع شدن تردد عشایر کوچ رو تا ۲۷ آبان در ایلام، فعالیت گشت‌های «نت‌بوک» همزمان با اربعین، آغاز عملیات رسانه ای در مهران از سوم آبان و..از اخبار حوزه اربعین در مهران است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی مهری رئیس پلیس آگاهی استان ایلام امروز بابیان اینکه گشت «نت‌بوک» برای استعلام خودروهای سرقتی در مرز مهران استقرار می‌یابد، افزود: گشت نت‌بوکی یک سیستم کشف و پیشگیری از سرقت خودرو است که خودروی پارک شده زائران را در مرز مهران تحت کنترل دارد.

وی  تصریح کرد:  علاوه بر این تیم  DVR   برای بررسی صحنه جرائم،انفجار و شناسایی اجساد مستقر می‌شود و با هماهنگی‌های صورت گرفته پلیس آگاهی تا شعاع ۵ کیلومتری وارد خاک عراق می‌شود.

ممنوع شدن تردد عشایر کوچرو تا ۲۷ آبان در ایلام

حسین کلانتری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز اعلام کرد: عشایر کوچرو تا قبل از ۲۷ آبان ماه به خاطر مسئله اربعین و تردد زائران، حق کوچ به مناطق گرمسیری را ندارند.

ویزا در مرز مهران صادر نمی شود

مهدی حیدری سرپرست حج و زیارت استان ایلام اعلام کرد: تاکنون ۱۲۰۰ویزای اربعین در نمایندگی کنسولگری عراق در ایلام برای زائران صادر شده است.

وی گفت: مردم درخواست ویزا را به روزهای پایانی و شلوغ موکول نکرده و در این فرصت نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند.

حیدری تا این لحظه صدور ویزا تنها در شهر ایلام صادر و در مرز مهران هیچگونه ویزایی صادر نمی شود.

هلال احمر با تمامی امکانات آماده اربعین در مرز مهران

محمد سلیمانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: برای خدمت رسانی به زوار در کنگره عظیم اربعین آمادگی کامل داریم.

وی گفت: دو دستگاه بالگرد به صورت تمام وقت در اختیار هلال احمر استان قرار دارد تا در مواقع لزوم به امر خطیر امداد رسانی بپردازند، ۲۵ خودروی امداد و نجات در مسیرهای منتهی به مهران در استان ایلام وظیفه امداد رسانی به حادثه دیدگان احتمالی را به عهده دارند.

وی گفت: ۴۰۰ نیروی امدادگر آموزش دیده و مجرب در ایام اربعین به صورت مداوم خدمت رسانی های امدادی را به عهده دارند.

وی تصریح کرد: وظیفه انتقال بیماران و حادثه دیدگان در خارج از مرز و داخل خاک عراق به عهده هلال احمر کشور است.

سلیمانی اظهار داشت: ۱۰ روز مانده به اربعین و ۱۰ روز بعد از اربعین حسینی نیروها و تجهیزات هلال احمر استان به صورت آماده باش در خدمت کنگره عظیم اربعین هستند.

آمادگی پلیس برای خدمت رسانی به زائران اربعین 

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان گفت:در آستانه پیاده روی بزرگ اربعین حسینی،پلیس تمامی امکانات خود را برای خدمت رسانی به زائران اربعین بسیج کرده است.

عملیات رسانه ای صدا و سیمای مرکز ایلام در مرز مهران آغاز می شود

صداو سیمای مرکز ایلام عملیات رسانه ای خود را از سوم آبانماه با استقرار عوامل برنامه ساز معاونت های مختلف در مرز بین المللی مهران آغاز می کند.

علیرضا شیروی مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام با بیان اینکه گرو ههای برنامه ساز معاونت سیمای مرکزایلام برای برقراری ارتباط های زنده تلویزیونی با شبکه های استانی ، ملی و بین المللی آمادگی کامل دارند، گفت: برنامه های سیمای مرکز ایلام از سوم آبانماه هم از مرز بین المللی مهران و هم از استودیوی شبکه استانی بصورت ویژه و زنده شور و شعور زائران اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین حضور مسئولین مختلف کشوری و لشکری در مرز بین المللی مهران را به تمام جهانیان منعکس خواهند کرد.

راه اندازی ۱۰۰ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در مهران

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: ۱۰۰ موکب پذیرایی توسط هیئت های مذهبی ایلام در مناطق مختلف این استان همزمان با اربعین حسینی راه اندازی خواهد شد. 

حجت الاسلام محمد فتاحی اظهار داشت: این تعداد موکب در شهرهای مسیر تردد زائران اربعین و بیشتر در مسیر ایلام تا مهران دایر و توسط هیئت های مذهبی خدمات رسانی به زائران انجام می شود. 

کد N1779837

وبگردی