آفتاب

خیانتی بزرگ به ما شد!

خیانتی بزرگ به ما شد!

ریاست اقلیم کردستان عراق در نخستین واکنش رسمی به تشدید درگیری‌ها میان نیروهای دو حزب مهم کرد در جریان عملیات «کرکوک»، اعلام کرد، پیشروی‌های الحشد الشعبی در این شهر به دلیل «خیانت» برخی از پیشمرگه‌ها حاصل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای، که با نام «فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه» صادر شده، اعلام کرد که برخی رهبران «حزب اتحادیه میهنی کردستان» (حزب جلال طالبانی) به نیروهای تحت امر خود دستور داده‌اند تا از مناطق تحت کنترل‌شان عقب‌نشینی کنند و این امر باعث شد تا نیروهای الحشد‌الشعبی بر این مناطق تسلط یابند.

فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه، که «مسعود بارزانی» ریاست آن را برعهده دارد، برخی طرف‌های خارجی را به مشارکت در عملیات کرکوک متهم کرد و مدعی شد: «حمله نیروهای عراقی و الحشد الشعبی در راستای انتقام از مردم آزادی‌خواه کردستان و همچنین از اهالی کرکوک است.»

این بیانیه افزود: «متاسفانه در راستای تحقق این هدف (انتقام)، برخی مسئولان حزب اتحادیه میهنی مشارکت داشتند و آنها خیانتی بزرگ و تاریخی علیه مردم کردستان مرتکب شده‌اند. این مسئولان دستور داده‌اند تا پیشمرگه‌ها از مواضع کلیدی در کرکوک عقب‌نشینی کنند تا نیروهای الحشدالشعبی کنترل این مواضع را به‌دست بگیرند.»

بارزانی در ادامه گفت: «اعلام می‌کنیم که این تجاوزی از سوی الحشد الشعبی و نیروهای عراقی با سلاح ائتلاف بین‌المللی و زره‌پوش‌های آمریکایی صورت گرفته که در اختیار ارتش عراق و الحشد الشعبی گذاشته است. این در حالی است که نیروهای پیشمرگه از این تسلیحات حتی برای نبرد با داعش برخوردار نیستند.»

فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه با اعلام این‌که دولت «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق مسئول جنگ علیه شهروندان کردستان است، از کردهای اقلیم خواست درمقابل این تجاوز ایستادگی کنند.

کد N1779833

وبگردی