آفتاب

دیدار هیات پارلمانی ایالت بلوچستان پاکستان با سرپرست مدارس خارج از کشور

دیدار هیات پارلمانی ایالت بلوچستان پاکستان با سرپرست مدارس خارج از کشور

اعضای هیات پارلمانی ایالت بلوچستان پاکستان به ریاست خانم دورانی در محل ساختمان مدارس خارج از کشور و امور بین الملل ، با علیرضا کمرئی قائم مقام وزیر وسرپرست مدارس خارج از کشور دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، علیرضا کمرئی در این دیدار به سابقه دوستی ایران و پاکستان و وجود اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی دو کشور که ضامن حفظ و گسترش روابط دو جانبه است اشاره کرد وگفت: با وجود ریشه های قوی زبان فارسی در شبه قاره و واژگان فارسی در زبان اردو پیشنهادهایی را برای همکاری های دوجانبه مطرح کرد.

سرپرست مدارس خارج از کشور با اشاره به دو پدیده تروریسم به عنوان بلایی فراگیر در جوامع و داعش به عنوان پدیده ای شوم در میان کشورهای اسلامی، گفت: ریشه این دو گرفتاری جوامع در تفکرات غلط و آموزه های انحرافی است و تکیه بر فرهنگ ناب اسلامی و آموزش و پرورش صحیح تنها راه برون رفت از هرگونه افراطی گرایی است.

قائم مقام وزیرآموزش وپرورش به مدارس ایرانی فعال در ایالت بلوچستان اشاره کرد و از هیات پارلمانی خواست برای تایید و ارزشیابی مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان این مدارس برای ورود به دانشگاه های پاکستان با مسئولین آموزشی پاکستان گفتگو شود.

کمرئی به تشریح ساختار آموزش وپرورش ایران پرداخت و از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان تنها سند راهبردی نظام آموزشی ایران یاد کرد که ملهم از آموزه های دینی و فرهنگ ایرانی است و ترسیم کننده جهت آموزش وپرورش وتعیین کننده راهکارهای نظام آموزشی کشور است.

رئیس مجلس ایالت بلوچستان نیز با اشاره به توانایی هایی علمی وفرهنگی کشور جمهوری اسلامی ایران به همکاری های دوجانبه تاکید کرد ومتذکر شد درخواست فارغ التحصیلان مدارس ایرانی مستقر در بلوچستان را پیگیری خواهد کرد.

کد N1779747

وبگردی