آفتاب

اولین واکنش سعید جلیلی به سخنان ضدبرجامی ترامپ/سیدمهدی طباطبایی: ترامپ دنبال جمع کردن پول است

اولین واکنش سعید جلیلی به سخنان ضدبرجامی ترامپ/سیدمهدی طباطبایی: ترامپ دنبال جمع کردن پول است

تسنیم نوشت: عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه "سپاه نیروی نظامی و ملی ماست که مورداحترام همه ملت است" گفت: توهین ترامپ به سپاه توهین به همه مردم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: آقای ترامپ فردی مستکبر است که حرف‌های مستکبرانه می‌زند، او بیشتر دنبال پول و راه‌های جمع کردن پول است.

وی با بیان اینکه آمریکا با اقدام علیه برجام در دنیا بی‌آبرو شده، تصریح کرد: امروز همه دنیا می‌گویند که برجام قابل‌ مذاکره مجدد نیست و نمی‌توان به آن تبصره‌ اضافه کرد که این مهم نشان می‌دهد ما باید قدردان تیم مذاکره‌کننده خود باشیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: همه ما باید مراقب باشیم و بدانیم که در شرایط کنونی نباید طوری حرف بزنیم که مردم به برجام و مذاکره‌کننده‌های ما بدبین شوند، چرا که امروز بیش از هر چیزی نیازمند وحدت و انسجام هستیم و این وحدت یک ضرورت قطعی و بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات ترامپ علیه سپاه، تأکید کرد: سپاه نیروی نظامی و ملی ماست که مورد احترام ملت است، بنابراین باید گفت آنچه که ترامپ در مورد سپاه گفت مورد قبول و پذیرش مردم نیست. به نظرم باید همه نیروهای نظامی از جمله ارتش به این توهین پاسخ هوشمندانه و منطبق با شرایط و اوضاع بدهند. رئیس‌جمهور و دیگر مقامات کشور هم باید به طور قاطع موضع بگیرند و هر کدام با توجه به مسئولیت و تاثیر خود مطالب را بیان کنند.

جلیلی: در دانشگاه‌ها دوره برجام خوانی شروع شود

ایسنا نوشت: 

سعید جلیلی دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: باید در دانشگاه‌ها یک دوره برجام خوانی شروع شود، این بحث علمی است نه سیاسی. برجام یک سند 159 صفحه‌ای مهم است که تا سالها کشور درگیر آن است.
[span]
[span] [span]وی در توئیتی دیگر نوشت:  ترامپ که آمریکا را فلج توصیف کرد بداند که با پیکر فلج نمی تواند رجز بخواند

29214

کد N1779298

وبگردی