آفتاب

سفیر ایران با رئیس کل گمرک ترکیه دیدار کرد

سفیر ایران با رئیس کل گمرک ترکیه دیدار کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران ایران در آنکارا در دیدار با معاون وزیر گمرک و تجارت و رئیس کل گمرک ترکیه روابط و همکاری دو جانبه مرزی و گمرکی فیمابین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایلنا، در این دیدار طرفین در خصوص آخرین وضعیت مرزهای دو کشور، راه‌های توسعه پایانه‌های مرزی و موضوع ۲۴ ساعته شدن ساعات کار مرز بازرگان و تسهیل در امور گمرکی و برقراری شرایط مناسب برای ایجاد تسهیلات لازم جهت مسافران در گذرگاه‌های مرزی زمینی، تبادل نظر کردند.

محمدابراهیم طاهریان‌فرد در این دیدار با اشاره به توافق روسای جمهور دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی، اهمیت آماده‌سازی بسترهای لازم از جمله افزایش ظرفیت و شبانه‌روزی شدن فعالیت مرزها را مورد تاکید قرار داد.

سفیر ایران ضمن تشریح روند همکاری‌های دو کشور اهمیت ارتقای مناسبات، برنامه‌ریزی برای برگزاری بیست و ششمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی در آبان ماه سال جاری در تهران، اجرایی شدن توافق‌های گمرکی به ویژه تفاهم انجام یافته در سفر رئیس کل گمرک ایران به آنکارا که در اوایل مهر ماه صورت گرفت را حایز اهمیت ارزیابی کرد.

آشچی، معاون وزیر گمرک و تجارت و رئیس کل گمرک ترکیه در این ملاقات گفت: رئیس‌جمهور ترکیه پس از بازگست از تهران، دستورات لازم برای افزایش ساعات و سرعت کار در گمرکات مرزی ترکیه را صادر کرده و با احداث پایانه‌های جدید در مرزهای دو کشور امیدواریم حجم تردد مسافری و خودرو افزایش یافته و به توسعه روابط اقتصادی دو کشور کمک کند.

معاون وزیر گمرک و تجارت و رئیس کل گمرک ترکیه افزود: دستورات لازم برای ایجاد تسهیلات مناسب رفاهی برای مسافران و گردشگران زمینی ابلاغ گردیده و هیات بازرسی نیز برای نظارت بر عملکرد ماموران گمرک به مرزها عزیمت می‌کنند. 

کد N1778920

وبگردی