آفتاب

منابع آگاه «تصمیم ترامپ» را افشا کردند | آمریکا از برجام خارج نمی شود | تشدید تحریم های ایران

منابع آگاه «تصمیم ترامپ» را افشا کردند | آمریکا از برجام خارج نمی شود | تشدید تحریم های ایران

منابع آگاه «تصمیم ترامپ» را افشا کردند | آمریکا از برجام خارج نمی شود || منابع آگاه می گویند رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی امشب خود که تا ساعاتی دیگر ایراد خواهد شد، موضوع خروج آمریکا از برجام را مطرح نمی کند. گفته می شود ترامپ برای اعمال فشار بیشتر به ایران، خواستار تغییر قانون کورکر - کاردین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 5 گزینه تصمیم ترامپ در مورد برجام .
بیشتر بخوانید: آخرین اظهار نظر ترامپ در مورد برجام .
مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که رئیس‌جمهوری این کشور در سخنرانی امروز خود به شدت به سیاست‌های ایران در خاورمیانه خواهد تاخت، اما گزینه خروج واشنگتن از توافقنامه هسته‌ای با ایران را مطرح نخواهد کرد.
به گزار نقل از رادیوی آزاد اروپا، مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی امروز خود، توافقنامه برجام را مطابق با منافع امنیت ملی آمریکا معرفی نمی‌کند و می‌گوید که تهران با انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک و دخالت در مناقشات منطقه‌ای، «روح» این توافقنامه را نقض می‌کند.
با این حال به گفته این مقام‌های آمریکایی، که نام‌شان فاش نشده، ترامپ درباره اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران و موضوع نقض فنی توافقنامه برجام از سوی ایران و نیز خروج واشنگتن از این توافق، صحبتی مطرح نخواهد کرد.
در عوض، آن‌طور که آنها گفته‌اند رئیس‌جمهوری آمریکا از کنگره خواهد خواست با تصویب قوانین جدید، الزامات سخت‌گیرانه‌تری را برای تهران به منظور ادامه وضعیت رفع تحریم، در نظر بگیرند.
شماری از مقام‌های آمریکایی و اروپایی هشدار داده‌اند اعلام عدم پایبندی ایران به برجام توسط دونالد ترامپ، باعث خواهد شد آمریکا در این خصوص در عرصه بین‌المللی در انزوا قرار گیرد.
این در حالی است که دونالد ترامپ از توافق هسته ای با ایران به عنوان یکی از «بدترین توافق‌ها» یاد کرده که «مایه شرمساری» آمریکا است.
تصمیم ترامپ برای تغییر قانون کورکر - کاردین
برخی از مقامات آگاه از درخواست رئیس‌جمهور امریکا از کنگره برای تغییر قانون کورکر – کاردین خبر داد.
فاکس ۲۴ نوشت: به گفته مقامات آگاه که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، دونالد ترامپ قرار است در سخنرانی امروز از کنگره بخواهد که در قانونی که از رییس‌جمهور می‌خواهد هر ۹۰ روز درباره برجام تصمیم‌گیری کند تجدید‌نظر کرده یا قانون را اصلاح کنند.
به گفته این مقامات این امر به آن دلیل است که ترامپ بیش از اینکه از توافق هسته‌‌ای متنفر باشد از نیاز به اعلام موضع درباره آن هر سه ماه یک بار و تاکید بر اینکه این توافق بدترین توافق تارخ آمریکا است، متنفر است.
این تکرار دستیاران او را که به وقت بیش از حد گذاشتن برای روی تاییدیه به قیمت به حاشیه رفتن دیگر معضلات شکایت دارند را نیز خسته کرده است.
کد N1778356

وبگردی