آفتاب

نشست خبری صالحی با اصحاب رسانه در انگلیس

نشست خبری صالحی با اصحاب رسانه در انگلیس

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نقض برجام از جانب آمریکا را دارای پیامد‌های بین المللی دانست و تاکید کرد: ایران با توجه به رفتار دولت آمریکا در این باره تصمیم مقتضی خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی اکبر صالحی در ادامه برنامه‌ها و دیدار‌های خود در لندن عصر چهارشنبه در نشست با شماری از اصحاب رسانه و پژوهشگران اندیشکده‌های انگلستان مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی تشریح کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در این دیدار مواضع کشور‌های اروپایی و دیگر اعضای پنج بعلاوه یک را در پای بندی به تعهداتشان و حفظ برجام و همچنین مخالفت با دیدگاه‌های رئیس جمهور آمریکا در نقض این توافق بین المللی مهم ارزیابی کرد.

صالحی در این نشست همچنین به پرسش‌های حاضران درباره مواضع سیاسی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد.

وی پیش از این نشست با اعضای کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی و همچنین روابط دو جانبه گفتگو کرد. صبح چهارشنبه نیز صالحی با بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد، اما محور اصلی این گفتگو‌ها موضوع برجام اعلام شد. معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان شب چهارشنبه بنا به دعوت رسمی وزیر امور خارجه انگلیس از رم به لندن سفر کرد.

مواضع ایران درباره بند " t " ضمیمه برجام بارها به صورت شفاف اعلام شده است

معاون رئیس جمهور گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده صلح آمیز از فعالیت های هسته ای بارها به صورت شفاف بیان و تفسیر ایران از بند "تی" ضمیمه برجام نیز اعلام شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در پاسخ به احتمال دستاویز قرار دادن بند " T " ضمیمه برجام برای فشار بر ایران با توجه به سخنان دو پهلوی آمانو گفت: بند" t " در خصوص فعالیت هایی است که می تواند مورد استفاده های دوگانه قرار گیرد به این مفهوم که هم جنبه صلح آمیز دارد و هم می تواند در سلاح هسته ای کاربرد داشته باشد.

علی اکبر صالحی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری درباره سلاح های هسته ای تصریح کرد: ما بارها تاکید کرده و این تعهد ضمنی را تشریح کرده ایم که ما هیچگاه در پی سلاح هسته ای نبوده و نیستیم و فقط استفاده از جنبه های صلح آمیز انرژی هسته ای مورد نظر ایران است.

49311

 

کد N1777882

وبگردی