آفتاب

سردرگمی کارکنان ثامن‌الحجج ۲۰ ماهه شد

سردرگمی کارکنان ثامن‌الحجج ۲۰ ماهه شد

با گذشت حدود ۲۰ ماه از زمان توقف فعالیت «موسسه ثامن الحجج» وضعیت مطالبات شغلی حدود ۲۵۰۰ نفر از کارکنان باقیمانده این موسسه مالی هنوز روشن نیست.

شماری از کارکنان بیکار شده این موسسه مالی اعتباری در تماس با ایلنا گفتند: با گذشت نزدیک به دو سال از توقف فعالیت «موسسه مالی ثامن الحجج» هنوز وضعیت ۲۷۰۰ نفر از کارکنان این موسسه مالی و اعتباری نامشخص است.

شماری از کارکنان این موسسه مالی در تماس با ایلنا یادآور شدند؛ از دی ماه سال ۹۴ که فعالیت موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج متوقف شد، دوران بلاتکلیفی آنها شروع شده است.

به گفته آنان، اگرچه در این فاصله زمانی حدود ۲۲۰ نفر از کارکنان بخش مالی به صورت موقتی جذب بانک پارسیان شده‌اند اما در عمل هنوز با هیچکدام از آنها بابت مطالبات مزدی تسویه حساب صورت نگرفته است.

گفتنی است تا پیش از دی ماه سال ۹۴ حدود ۲۷۰۰ نفر  که در ۴۷۰ شعبه موسسه ثامن الحجج در سراسرکشور مشغول کار بودند که پس از تصمیم مشترک بانک مرکزی، شورای عالی پول و اعتبار و قوه قضاییه مبنی بر انحلال این موسسه مالی اعتباری به مرور بیکار می‌شوند. این کارگران که به تدریج از زمان راه‌اندازی فعالیت‌های این موسسه مالی مشغول کار بودند؛ بین ۴ تا ۱۲ سال سابقه کاری داشته‌اند.

طبق اظهارات کارگران بیکار شده این موسسه مالی اعتباری، هر کدام از همکاران اخراج شده دست‌کم ۸ میلیون و حداکثر ۳۰ میلیون  تومان بابت سنوات پایان کار خود طلب دارند و در این میان تنها شمار معدودی از کارکنان این موسسه مالی موفق شده‌اند در همان ماه‌های اولیه تعطیلی این موسسه مالی، مطالبات مزدی خود را به صورت توافقی و زیر قیمت واقعی دریافت کنند.

کد N1777050

وبگردی