آفتاب

به زودی جلسات مشترکی بین نمایندگان با وزیر کار ، وزیر اقتصاد و صنعت برگزار می‌شود

به زودی جلسات مشترکی بین نمایندگان با وزیر کار ، وزیر اقتصاد و صنعت برگزار می‌شود

نماینده سیرجان در نشست مشترک اعضای کمیسیون حمایت از تولید ملی و اصل 44 ، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران سیرجان با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات مشترک با وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد، صنعت و معدن و تجارت گفت: نقطه نظرات، مسائل و مشکلات کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در جلسه مشترک ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شهباز حسن‌پور در نشست مشترکی که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل 44 و فعالان اقتصادی به بخش خصوصی در سیرجان برگزار شد، گفت: در راستای برطرف شدن برخی از مسائل و مشکلات کارآفرینان در زمینه تولید و اشتغال لازم است هر چه سریعتر جلسات مشترکی بین اعضای این کمیسیون با وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر اقتصاد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزیر اقتصاد برگزار شود.

حسن‌پور با بیان این مطلب که فرش و گلیم سیرجان ثبت جهانی شده است، تصریح کرد: به رغم این مساله اشتغال 17 هزار زن در بخش بافندگی در سیرجان متاسفانه هنوز مساله بیمه این افراد حل نشده و لازم است وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به این مساله ورود پیدا کند.

بنا بر این گزارش سهیلا جلودارزاده نماینده تهران و رئیس کارگروه بررسی قانون بهبود وضعیت کسب و کار کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل 44 بیان داشت: آنچه برای ما حائز اهمیت است امنیت شغلی جامعه کارگری است.

وی ادامه داد: باید فرصت‌های شغلی کارگران حفظ شود تا اقتصاد کشور رونق پیدا بکند.

نماینده تهران با بیان این مطلب که اگر رونق نباشد چرخ‌های اقتصاد به گردش در نمی‌آید، بیان داشت: در این راستا باید شاهد حفظ کرامت انسانی جامعه کارگری باشیم.

وی در ادامه به مشارکت فعالان اقتصادی در اجرای قانون بهبود کسب و کار در کشور گفت: پارلمان‌های بخش خصوصی باید از قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار که در اختیارش قرار گرفته استفاده بیشتری داشته باشند چرا که در این قانون اختیارات خوبی به تشکل‌ها داده شده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین رکن صنعت، معدن و تجارت پارلمان‌های بخش خصوصی هستند بنابراین حضور این پارلمان در مراحل مختلف قانون گذاری ، سرمایه‌گذاری و همچنین اجرا باید پررنگ باشد.

بنا به گفته جلودارزاده حکومت‌ها نیز باید به این حضور بها دهند و همچنین ارکان پارلمان‌های بخش خصوصی نیز باید در راستای حفظ ارتقا و بهبود فضای کسب و کار در کشور فعال بوده و طرح و برنامه ارائه دهند.

وی افزود: در این راستا مجلس این آمادگی را دارد که همکاری‌های لازم را در راستای رونق اقتصادی به پارلمان بخش خصوصی داشته باشد.

گفتنی است، رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل 44 طی سفر یک روزه به سیرجان از مراکز و بخش‌های تولیدی این شهرستان از جمله کارخانه گلدیران و کارخانه روغن سازی نینا بازدید کرده و طی نشستی با حضور فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران نقطه نظرات آنان و مباحث و مشکلات موجود را احصا کردند.

گزارش از فاطمه اصلان‌زاده

کد N1776677

وبگردی