آفتاب

وزیر سعودی خواستار تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه حزب‌الله شد

وزیر سعودی خواستار تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه حزب‌الله شد

ایرنا نوشت: وزیر مشاور در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس در دولت سعودی با ابراز خوشحالی از تحریم های آمریکا علیه حزب الله لبنان، ادعا کرد: راه حل مقابله با حزب الله لبنان، تشکیل ائتلافی بین المللی علیه آن و همپیمانانش است.

السبهان همصدا با رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی تکفیری در صفحه توئیتر خود مدعی شد: 'تحریم های آمریکا علیه حزب الله لبنان خوب است، اما راه حل بهتر، تشکیل ائتلاف بین المللی برای مقابله با آن است که در این صورت صلح و امنیت در منطقه محقق می شود'.

السبهان پیش تر نیز در توئیتر علیه حزب الله سخن پراکنی کرده بود؛ از جمله در توئیتی مدعی شده بود که ایران و حزب الله لبنان 'منشاء تروریسم و خشونت در جهان'، هستند. وی روز چهارم سپتامبر گذشته هم در توئیتی از لبنانی ها خواسته بود انتخاب کنند که می خواهند در کنار حزب الله باشند یا علیه آن.

این در حالی است که حزب الله لبنان تاکنون توانسته است با همکاری و حمایت محور مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران، از لبنان و مردم آن در مقابل جنایات و هجمه های دشمن صهیونیستی و گروه های تروریستی تکفیری دفاع کند ودر این راه تاکنون صدها شهید و جانباز تقدیم کرده است.

ثامر السبهان در اقداماتی به منظور تحریک افکار عمومی لبنان - به ویژه گروه 14 مارس- علیه حزب الله، تاکنون چندین بار به این کشور سفر کرده است؛ از جمله پس از انتخاب ژنرال ' میشل عون' به ریاست جمهوری لبنان وبار دیگر پس از پیروزی های جبهه مقاومت بر گروه های تروریستی تکفیری در ارتفاعات شرق و شمال شرق لبنان.

حکومت سعودی از انتخاب نشدن نامزد مورد نظر خود برای ریاست جمهوری یعنی 'سمیر جعجع' رئیس حزب 'نیروهای لبنانی' وراه یافتن گزینه مورد حمایت حزب الله لبنان یعنی میشل عون به کاخ ریاست جمهوری خشمگین است.

52310

کد N1776346

وبگردی