آفتاب

افزایش نگهبانان محله به 200 هزار نفر

افزایش نگهبانان محله به 200 هزار نفر

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: از دادستان تقاضا داریم از موسسات حفاظتی و مراقبتی و نگهبان محله حمایت کنند تا بتوانیم براساس قانون برنامه ششم تعداد موسسات را افزایش دهیم و آیین نامه را بازنگری و تعداد نگهبان محله را دو برابر کرده یعنی به 200 هزار نفر برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شرفی؛ رییس پلیس پیشگیری ناجا در ششمین گردهمایی مدیران عامل موسسات حفاظتی و مراقبتی گفت: در سال 79 ایده موسسات حفاظتی و مراقبتی و توسعه نگهبان محله در دستور کار قرار گرفت در سال 83 طرح به مجلس رفت و کلیات آن به تصویب رسید و پس از طی مراحلی در سال 88 به تایید مقام معظم رهبری رسید و ابلاغ شد.

او ادامه داد: از آن پس نیروی انتظامی نسبت به تشکیل این موسسات اقدام کرد تا در جایی که خلا وجود دارد آغاز به کار کند. تاکنون نیز 720 موسسه در کل کشور تاسیس شده و 100 هزار نگهبان محله در حال فعالیت هستند.

رییس پلیس پیشگیری گفت: ما با حضور نگهبانان محله شاهد پیشگیری صدرصد وقوع جرایم در مناطق تحت پوشش آنها هستیم و انتظار داریم این موضوع حمایت شود چرا که حمایت از نگهبان محله حمایت از امنیت پایه مردم است.

او خاطر نشان کرد: از دادستان تقاضا داریم از این موسسات و نگهبان محله حمایت کنند تا بتوانیم براساس قانون برنامه ششم تعداد موسسات را افزایش دهیم و آیین نامه را بازنگری و تعداد نگهبان محله را دو برابر کرده یعنی به 200 هزار نفر برسانیم.

کد N1776217

وبگردی