آفتاب

حجت الاسلام یونسی سال نو کلیمیان را تبریک گفت

حجت الاسلام یونسی سال نو کلیمیان را تبریک گفت

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی سال نو کلیمیان را به هم‌وطنان کلیمی تبریک گفت.

به گزارش ایلنا،‌ متن پیام  حجت الاسلام علی یونسی به شرح زیر است:

آغازسال نو عبری (روش هشانا) و عید سایبان‌ها را به همه ایرانیان عزیز کلیمی وپیروان پیام‌آور توحید و عدالت، حضرت موسی (ع)، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم.

پیام این روزهای بزرگ و اعیاد مبارک،بازگشت به زندگی معنوی و اخلاق است.این اعیاد بزرگ انسان را دعوت به تعالیم و آموزه‌هایارزشمند و جهانی انبیاء الهی می‌نماید.تعالیم و آموزه‌هایی که هدف آنها اصالت بخشیدن به یکتاپرستی، اخلاق، صلح،مدارا و آرامش است.

این ایام بزرگ، بر یهودیان ایران که از قدیمی‌ترین پیروان ادیان آسمانی هستند مبارک باشد. ایرانیان یهودی تاریخی چند هزار ساله در تقویم این سرزمین دارند و فرهنگ و تمدن ایران زمین همواره پذیرای پیروان ادیان توحیدی بوده است. در زمانی که یهودیان در جهان بشری آزادی و امنیت نداشتند، ایران سرزمین امن و آرام برای آنان بود و بدین جهت آنان همواره ایران را وطن خویش می‌پندارند.

امید است که همۀ ما پیروان ادیان توحیدی با عمل به آموزه‌های رحمانی و با تکیه بر اخلاق دینی،در گسترش عدالت، صلح و امید در ایران و جهان کوشا باشیم.ضمن آرزوی سالی سرشار از سعادت و شادکامی، از خداوند متعال، برای همۀ ایرانیان کلیمی،بهروزی توأم با موفقیت را مسألت دارم.

علی یونسی

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی

 

 

کد N1775951

وبگردی