آفتاب

آخرین اخبار کشتار لاس وگاس: همدستان قاتل کیستند؟

آخرین اخبار کشتار لاس وگاس: همدستان قاتل کیستند؟

کارآگاهان عالی رتبه آمریکا با تحقیقات جدید در پرونده ی کشتار لاس وگاس به وجود همدستانی برای پادوک، عامل سنگدل این جنایت وحشتناک، ظنین شده اند.

نتایج تازه‌ترین تحقیقات یکصد نفر از کارآگاهان عالی رتبه درباره بزرگ‌ترین و فاجعه‌آمیز‌ترین قتل عام امریکا، به فرضیه همدست داشتن عامل اصلی قتل عام قوت بخشیده است. به گزارش رسانه‌های امریکا، «استفن پادوک»، میلیونر64 ساله، حسابدار بازنشسته و قمارباز قهار امریکایی یکشنبه شب گذشته، با طراحی نقشه‌ای حساب شده و در آخرین ساعات برگزاری جشنواره موسیقی «روت 91» از دو پنجره اتاق محل اقامتش در طبقه 32 هتل «مندلی بی» لاس وگاس، به سوی 22 هزار تماشاگر آتش گشود. دراین قتل عام 59 نفر کشته شده و 527 نفر نیز زخمی شدند. این جنایتکار که برای اجرای نقشه هولناکش 23 اسلحه خودکار و نیمه خودکار با خود به هتل برده بود پس از این تراژدی هولناک با شلیک گلوله‌ای به زندگی خود نیز پایان داد.
فرضیه‌های جدید پلیسی
رئیس پلیس منطقه «کلارک» در شهر لاس وگاس که چند روز قبل در نشست خبرنگاران «استفن پادوک» را «گرگ تنها» خوانده بود، پس از به دست آمدن شواهد جدید در این پرونده گفت: «پادوک برای فرار از مهلکه وحشت آور برنامه‌ریزی داشت اما جزئیاتش را نمی‌توانم بگویم. شاید او یک سوپرمن بوده که همه این کارها را تنهایی انجام داده است اما من باور نمی‌کنم.»
این درحالی است که 100 کارآگاه و مأمور زبده برای رمزگشایی از این جنایت وارد عمل شده‌اند. همزمان با طرح فرضیه همدست داشتن پادوک، پلیس فدرال امریکا نیز در بیانیه تازه‌ای احتمال ارتباط عامل این قتل عام با گروه‌های تروریستی را رد نکرد اما از ادامه تحقیقات تخصصی دراین باره تا زمان رفع ابهام‌ها خبر داد.
تحقیقات چه می‌گوید؟
«استفن پادوک» که ساعتی پیش از این تیراندازی نیز در یک قمارخانه، قماربازی کرده بود، 33 اسلحه از 47 سلاح زرادخانه‌اش را طی یک سال گذشته خریده بود. او همزمان با رزرو اتاق درهتل « مندلی بی»، اتاقی نیز در هتل «اوگدن» لاس وگاس رزرو کرده بود. او دو ماه قبل نیزهنگام برگزاری یک جشنواره موسیقی در شیکاگو هتلی گرفته بود،اما به دلایل نامعلوم دراجرای نقشه‌اش ناکام مانده بود.
نامزد «پادوک» از تیراندازی بی‌خبر بود
«ماریو دنلی» زن 62 ساله فیلیپینی که سال‌ها خدمتکار یک قمارخانه در امریکا بود، چند سال قبل با «پادوک» آشنا شد و با او نامزد کرد. این زن که در زمان کشتار تاریخی « لاس وگاس» برای دیدن خانواده‌اش به زادگاهش سفر کرده بود، پس از انتشار اخبار جنایت، داوطلبانه به امریکا بازگشت و تحت بازجویی قرار گرفت. وکیل این زن گفت: «براساس اظهارات موکلم، پادوک در روزهای قبل از این جنایت هرگز کاری نکرده بود که ظن او را برانگیزد. موکلم علاقه زیادی به نامزدش داشته و آینده آرامی را با او پیش‌بینی می‌کرد.»  «استفن پادوک» دو هفته پیش از اجرای نقشه کشتار در لاس وگاس، با خرید بلیت هواپیما برای سفربه فیلیپین؛ نامزدش « دنلی» را غافلگیر کرده و او را به کشورش فرستاده بود. او همچنین 100 هزار دلار برای نامزدش ارسال کرده بود تا او برای خودش خانه‌ای بخرد.
درخواست کنترل فروش تجهیزات سلاح
چند روز پس از این قتل عام، دونالد ترامپ - رئیس جمهورامریکا - به لاس وگاس سفر کرد و از نزدیک با قربانیان و خانواده‌های بازماندگان دیدار کرد. او گفت: پس از این تیراندازی به معنای واقعی سوگوارشده است. اما ترامپ، با وجود موافقت برخی از جمهوریخواهان برای اصلاح قوانین مربوط به خرید وحمل سلاح، هنوز موضعی در این باره نداشته است. در همین حال انجمن ملی سلاح؛ بزرگترین لابی فروش اسلحه در ایالات متحده نیز خواهان اعمال مقررات جدیدی برای محدود کردن استفاده و فروش لوازم جانبی سلاح‌های نیمه خودکار شده که قابلیت شلیک را چند برابر می‌کند.
کد N1775942

وبگردی