آفتاب

تراژدی لاس‌وگاس و معمای انتقال ۱۰۰ هزار دلار به فیلیپین

تراژدی لاس‌وگاس و معمای انتقال ۱۰۰ هزار دلار به فیلیپین

تازه‌ترین تحقیقات مربوط به کشتار خونین لاس‌وگاس نشان می‌دهد که مجری این عملیات، چند روز پیش از عملیات، اقدام به ارسال ۱۰۰ هزار دلار پول به فیلیپین کرده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابعی در فرودگاه مانیل اعلام کردند، «ماریلا دانلی» هم‌خانه «استیفن پداک» عامل تیراندازی لاس‌وگاس، از فیلیپین به ایالات متحده بازگشته است.

گزارش سرویس‌های امنیتی آمریکا حاکی‌ست که ماریلا دانلی ( ۶۲ ساله) در روز خونین لاس‌وگاس، در فیلیپین بود. وی در روز ۲۵ سپتامبر به هنگ‌کنگ سفر کرده بود و در اول اکتبر، که تراژدی لاس‌وگاس رقم خورد، وارد فیلیپین شد.

شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» گزارش داد که پادوک، همسرش را که در لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا به‌سر می‌برد، ۲۷ سال پیش بعد از شش سال زندگی مشترک طلاق داد.

ماریلا دانلی در ابتدا مدعی شده بود که همسر مهاجم لاس‌وگاس است ولی بعدا مشخص شد که این دو هیچ رابطه رسمی ندارند و با هم در خانه‌ای که پادوک آن را در سال ۲۰۱۵ خریده بود، زندگی می‌کردند.

آن‌گونه که رویترز گزارش داده است، دانلی، دوست و هم‌خانه استیفن پداک، شهروند استرالیایی است.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی اعلام کرده است که عامل تیراندازی لاس‌وگاس، هفته گذشته ۱۰۰ هزار دلار به یک حساب بانکی در فیلیپین منتقل کرده است؛ جایی‌که دوستش، ماریلا دانلی در روز خونین لاس‌وگاس، در آنجا حضور داشت.

از سوی دیگر، تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که پداک در سطح بالایی از آمادگی قرار داشته و علاوه بر انتقال بیش از ۲۰ قبضه سلاح و مقادیر زیادی فشنگ به اتاقی که در هتل اجاره کرده بود، بیرون و داخل اتاق دوربین نصب کرده بود تا از نزدیک‌شدن احتمالی پلیس و نیروهای امنیتی باخبر شود.

به گفته پلیس، این موارد نشان می‌دهد عامل کشتار از قبل آماده انجام حمله شده بود و احتمالا بسیار حساب‌شده اقدام کرده بود.

پلیس پیش از این اعلام کرده بود که در خانه پداک و محل تیراندازی بیش از ۴۰ قبضه سلاح گرم، مواد منفجره و هزاران فشنگ پیدا کرده‌است. شمار سلاح‌های یافت‌شده اکنون به حدود ۵۰ قبضه رسیده است.

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش برای بار دوم مدعی شده که پداک عامل این گروه بود. با این حال، «جوزف لومباردو» رئیس پلیس لاس‌وگاس می‌گوید تحقیقاتی در مورد «افراطی‌شدن» احتمالی پداک در دست انجام است و این‌که آیا او افراطی شده بود یا خیر، هنوز نامعلوم است.

پداک، طی نیمه‌شب یک‌شنبه و بامداد دوشنبه، از اتاقی در طبقه ۳۲ هتل «ماندالای بی» به‌ روی حاضران در یک جشنواره موسیقی آتش گشود. این حمله تاکنون ۵۹ کشته و ۵۲۷ زخمی برجای گذاشته است.

کد N1774688

وبگردی