آفتاب

کسب و کارهای نوپا هم می‌توانند از مزایای بخش تعاونی بهره‌مند شوند

کسب و کارهای نوپا هم می‌توانند از مزایای بخش تعاونی بهره‌مند شوند

به گفته معاون امور تعاون وزارت تعاون، کسب و کارهای نوپا هم می‌توانند از مزایای بخش تعاونی در قالب تعاونی‌های تأمین نیاز بهره مند شوند.

به گزارش ایلنا، سید حمیدکلانتری (معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی) در نشست هم اندیشی مدیران کسب و کارهای نوپا( استارتاپ‌ها) با موضوع «نقش کسب و کارهای نوپا در توسعه فناوری و ایجاد اشتغال» گفت: کسب و کارهای نوپا هم می‌توانند از مزایای بخش تعاونی در قالب تعاونی‌های تأمین نیاز بهره‌مند شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست تصریح کرد: تعاونی یک مدل است، کسانی که نگرش اجتماعی به اقتصاد دارند تصمیم به تأسیس تعاونی می‌گیرند. مبنای این مدل، مشارکت و روابط انسانی است. یکی از انواع تعاونی‌ها، تعاونی‌های تأمین نیاز است، تعاونی‌های تأمین نیاز زنجیره ارزش و کسب و کارها را به هم مرتبط می‌سازند تا از مزیت هم‌افزایی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کسب و کارهای نوپا، الگوهای جدید در کسب و کار تلقی می‌شوند و یک وجه مشترک دارند که بصورت آنلاین با مشتریان می‌توانند ارتباط برقرار کنند. از ویژگیهای این شرکتها، استفاده از نیروهای جوان، تکیه‌ بر تکنولوژی، بالا بودن سطح خلاقیت و نوآوری، رشد نسبتا سریع، ریسک پذیری بالا هستند.

کلانتری خاطرنشان کرد: تعاونی تامین نیاز کسب و کارهای نوپا می‌تواند نسبت به رفع موانع شکل گیری استارتاپ‌ها و ارائه آموزش‌های مربوط در حوزه بیمه و مالیات و... اقدام نماید؛ همچنین جهت تامین منابع مالی نشست‌ها و همایش‌های مربوط را با حضور سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی برگزار نماید و از مزایایی بخش تعاون نیز بهرمند شود.

کد N1774624

وبگردی