آفتاب
ایلنا گزارش می‌دهد؛

تحول در بازار خودروی عربستان/ فرمان آزادی رانندگی زنان و رشد تقاضا/ خانم‌ها شورلت را ترجیح می‌دهند + عکس

تحول در بازار خودروی عربستان/ فرمان آزادی رانندگی زنان و رشد تقاضا/ خانم‌ها شورلت را ترجیح می‌دهند +  عکس

کارشناسان بازار خودرو در عربستان انتظار دارند ظرف روزهای آینده و جا افتادن مسئله رانندگی خانم‌ها و تسریع در روند اخذ گواهینامه، به تعداد مشتریان اتومبیل در این بازار افزوده شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در حالی که هفته گذشته ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی، ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور را لغو کرد، هنوز واکنش‌ها به این فرمان ادامه دارد و کمپانی‌های خودروسازی نیز هر کدام به شیوه خود نسبت به این خبر واکنش نشان دادند.

ابتدا این شبکه‌های اجتماعی بودند که محل درگیری موافقان و مخالفان این قانون شدند. پخش کلیپ انا لله و انا الیه راجعون بر روی فیلمی که نشان می‌داد زنی سوار خودرو می‌شود و در کنار برادرش شروع به رانندگی می کند سرو صدای زیادی به پا کرد.

سپس ویدیو یک فرد سعودی که تهدید کرده بود هر زنی که پشت فرمان بنشیند آن ماشین را به آتش خواهد کشید سرو صدای زیادی به پا کرد. هر چند بعد از چند ساعت از انتشار این کلیپ، پلیس فرد متخلف را بازداشت کرد.

[p]کارشناسان بازار خودرو در عربستان انتظار دارند ظرف روزهای آینده و جا افتادن مسئله رانندگی خانم‌ها و تسریع در روند اخذ گواهینامه، به تعداد مشتریان اتومبیل در این بازار افزوده شود و این کشور شاهد جهش  50 درصدی در بخش خرید و فروش خودرو باشد.

گزارش: بسیم لاله

کد N1774615

وبگردی