آفتاب

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفت

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفت

معاون پارلمانی رئیس جمهور با انتشار پیامی درگذشت جلال طالبانی رئیس‌جمهور پیشین عراق و رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق را به دولت و ملت آن کشور و خانواده مرحوم طالبانی تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا،  حسینعلی امیری در این پیام نوشته است: خبر درگذشت مام جلال طالبانی رئیس جمهور پیشین عراق و رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق موجب تاثر و تاسف عمیق شد.

وی افزوده است: مرحوم جلال طالبانی سال‌ها با ظلم و ستم رژیم بعثی عراق مبارزه کرد و درد و رنج فراوانی را  برای آزادی آن کشور و سپس حفظ استقلال و تمامیت ارضی آن متحمل شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تمجید از نقش جلال طالبانی در توسعه روابط عراق با همسایگان و به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران در دوران پس از صدام، تاکید کرد: آقای طالبانی در تدوین و تصویب قانون اساسی عراق یکپارچه و تقویت وحدت میان اقوام و مذاهب مختلف آن کشور، نقش مهمی داشت.

امیری در پایان با اشاره به خصوصیات بارز اسلامی و انسانی مام جلال طالبانی، از جمله تواضع و فروتنی، خیراندیشی و نوع‌دوستی ایشان، از خداوند عزّوجلّ برای آن مرحوم غفران واسعه الهی و برای بازماندگان و دوستان وی صبر و اجر جمیل مسالت کرد. 

کد N1774608

وبگردی