آفتاب

حواشی تشییع شهید حججی در اصفهان +عکس | وقتی جمعیت اجازه عبور به خودروی حامل پیکر شهید حججی را نداد

حواشی تشییع شهید حججی در اصفهان +عکس | وقتی جمعیت اجازه عبور به خودروی حامل پیکر شهید حججی را نداد

حواشی تشییع شهید حججی در اصفهان +عکس | مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی در اصفهان ساعتی پیش در اصفهان برگزار شد. حضور پرشور مردم اصفهان در مراسم وداع با شهید محسن حججی، صحنه هایی به یاد ماندنی را خلق کرد. بخشی از حواشی مراسم تشییع شهید حججی را در ادامه بخوانید...


بیشتر بخوانید: پیکر شهید حججی دست و سر ندارد

بیشتر ببینید: تشییع حججی تهران .

میدان امام اصفهان امروز و در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم حججی یکپارچه حسینیه شد و جمعیتی عظیم را به چشم خود دید.
مراسم وداع با پیکر شهید محسن حججی، شهید مدافع حرم عصر امروز با حضور هزاران نفر از مردم شهر اصفهان، در میدان امام(ره) اصفهان برگزار شد.
مراسم امروز حاشیه‌هایی خواندنی داشت:
فریاد لبیک یا حسین، اصلی‌ترین شعار اجتماع بزرگ مردم اصفهان بود و هزاران نفر از مردم شهر اصفهان با حضور در مراسم، همواره فریاد لبیک یا حسین سر می‌دادند.
یکی از نکات ویژه مراسم امروز، نظم مثال‌زدنی در برگزاری برنامه بود به گونه‌ای که برنامه دقیقاً مطابق ساعت‌های اعلامی پیش رفت و روند کار با برنامه و هماهنگ اجرایی شد.
در حالی که قرار بود مراسم استقبال از شهید حججی در گلستان شهدای اصفهان برگزار شود، به دلیل درخواست شهروندان و پیش‌بینی استقبال زیاد، این مراسم به میدان امام خمینی(ره) اصفهان منتقل شد. این اقدام به درستی صورت گرفت چرا که خیل عظیم جمعیت در میدان امام(ره) اصفهان حاضر شد و این میدان تاریخی به حسینیه بزرگی تبدیل شد.
هیئت‌های عزاداری و گروه‌های فرهنگی و دستجات سینه‌زنی و زنجیر زنی نیز در مراسم امروز حضور پررنگ داشتند.
استقبال قابل توجه رسانه‌های گروهی در این مراسم به چشم می‌آمد؛ حضور شبکه‌های مختلف تلویزیونی و پوشش این مراسم توسط بیش از 60 عکاس و بیش از 120 خبرنگار زمینه‌ساز انعکاس گسترده این مراسم در بخش‌های مختلف شد.
جمعیت حاضر در میدان امام اصفهان به گونه ای بود که ورودی خیابان های حافظ، سپاه، پشت مطبخ و سعدی با خیل عظیم مردمی روبه‌رو شده بود که به سختی وارد میدان می‌شدند.
تمثال شهید حججی در دست کودکان کم سن و سال و حضور کودکان با لباس نظامی به نوعی لبیک به افتخارآفرینی شهید حججی بود.
حضور با صلابت همسر شهید والامقام شهید حججی در مراسم امروز مورد تمجید مادران حاضر در مراسم واقع شده بود  و روحیه انقلابی قابل ستایش همسر شهید و مادر شهید قابل توجه بود.
زمزمه مداحی مداح سید رضا نریمانی و همنوایی حاضران در میدان حال و هوای عجیبی به میدان داده بود به گونه‌ای که اکثر جمعیت این بخش را زمزمه می‌کردند:
دلم یه جوریه ولی پر از صبوریه
چقدر شهید دارن میارن از تو سوریه
منم باید برم آره برم سرم بره
نذارم هیچ حرومی طرف حرم بره
یه روزیم بیاد نفس آخرم بره
حسین آقام آقام حسین آقام آقام آقام
بی‌تابی مادران حاضر در مراسم امروز از نکات قابل توجه بود و هنگامی که پیکر بی‌سر شهید وارد میدان امام شد مادران بسیار با پریشانی نوای یا زینب سر دادند حزن و اندوه مادران و فریاد مقاومت جوانان در مراسم امروز صحنه‌های عجیبی را رقم زد.
با وجود اتمام مراسم استقبال از شهید حجحی هنوز جمعیت عزادار در میدان حضور دارد و امکان حرکت خودروی حامل پیکر شهید وجود ندارد.
با توجه به برنامه‌ریزی برگزاری مراسم وداع با شهیبد حججی در نجف آباد پیکر شهید حججی از خودرو حمل ویژه به آمبولانس منتقل شد تا سریع‌تر به نجف‌آباد اعزام شود اما حجم بالای جمعیت مانع حرکت آمبولانس است و مردم همچنان در حال عزاداری هستند.
کد N1772527

وبگردی