آفتاب

گلادیاتور رم 41 ساله شد

گلادیاتور رم 41 ساله شد

امروز چهل و یکمین سالگرد تولد فرانچسکو توتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فرانچسکو توتی بازیکن سال های قبل تیم ملی ایتالیا و تیم رم امروز به سن 41 سالگی رسید. پست بازی او مهاجم و هافبک پشت مهاجم بود و شماره 10 را در تیم ملی و باشگاهی بر تن می کرد. او در 28 مه سال 2017 در بازی مقابل مقابل جنوا رسما و در استادیوم المپیک رم از فوتبال خداحافظی کرد.
توتی نماد اصلی تیم رم است و بدون شک می تواند الگویی برای فوتبالیست های پول دوست امروزی باشد که تیم های خود را به خاطر پول رها می کنند.
توتی بهترین گلزن و رکورد دار بیشترین بازی برای رم است و نفر دوم از لحاظ تعداد بازی در سری آ بعد از سیلویو پیولا است. او درباره وفاداری خود به رم جمله معروفی هم دارد که می گوید: من به تمام کسانی که با آنها رابطه داشتم خیانت کردم ولی به رم هرگز.
توتی از زمان نوجوانی برای رم بازی کرده است و توانسته در سن 16 سالگی اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان این باشگاه انجام دهد. او در این سال ها از اکثر باشگاه های معروف و ثروتمند اروپایی پیشنهاد داشت و افتخارات زیادی را با تیم خود به دست آورد ولی هرگز تیم مورد علاقه خود را ترک نکرد و تبدیل به یکی از وفادارترین و دوست داشتنی ترین بازیکنان جهان شد.
اما علیرغم درخشش های فراوان توتی در فوتبال جهان و افتخارات ملی باشگاهی وی هرگز موفق به کسب عنوان بهترین بازیکن جهان نشد و تنها افتخار وی در سال 2007 بود که توانست عنوان آقای گلی رقبت های اروپایی را به دست آورد.
43 43

کد N1772461

وبگردی