آفتاب

کشف بیش از 34 تن مواد مخدر توسط مرزبانان سیستان و بلوچستان

کشف بیش از 34 تن مواد مخدر توسط مرزبانان سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از 34 هزار کیلوگرم مواد مخدر و جلوگیری ازورود میلیاردها ریال کالای قاچاق در شش ماهه اول توسط مرزبانان خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "سعید کمیلی" در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران مستقر در یگان‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان در راستای پایش و حراست از مرزها موفق شدند در 6 ماه گذشته مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و سوخت قاچاق را کشف کنند.

وی افزود: مرزداران سیستان و بلوچستان در این مدت ضمن دستگیری 84 قاچاقچی مسلح، توانستند 34 تن و 165کیلوگرم مواد مخدر شامل هروئین، مرفین، کراک، تریاک و حشیش و 100 قبضه سلاح را کشف  کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با گسترده‌تر شدن پایش‌های هوایی و زمینی انجام گرفته در نوار مرزی استان، مرزبانان در شش ماهه اول سال موفق شدند ضمن توقیف 394 دستگاه خودرو و شناورحامل بار قاچاق،  334 نفر قاچاقچی کالا و سوخت را دستگیر و از قاچاق بیش از 679 هزار و  274 لیتر فراورده‌های سوختی به خارج از کشور، 32 هزار و 712 کیلوگرم برنج و 73هزار و 136 متر پارچه قاچاق به داخل کشور جلوگیری و میلیاردها ریال سرمایه‌ ملی را به چرخه اقتصاد داخلی بازگردانند.

وی به دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز نیز اشاره کرد و افزود: با اقدامات مؤثر مرزبانان، طی ماه های گذشته، در این راستا ؛ 160 دستگاه وسیله نقلیه توقیف و 14 هزار و 296 متجاوز مرزی دستگیر و 525 هزار و 435 نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز نیز از کشور طرد شده‌اند.

این مقام مرزبانی  گفت: در راستای برقراری امنیت پایدار در منطقه و استیفای حقوق مرزنشینان، طی 6 ماه  گذشته، بیش از  7 جلسه ملاقات مرزی با مرزبانان کشور مقابل برگزار شد که در این ملاقات‌ها ضمن تأکید بر همبستگی و تعامل بیشتر بین دو طرف مذاکره کننده، توافقاتی از قبیل چگونگی نحوه مبارزه با اشرار مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر، اقدامات مشترک در جهت کاهش تجاوزات مرزی، حل مسائل و مشکلات مرزی و نحوه تردد اتباع دو کشور به عمل آمد.

کد N1772346

وبگردی