آفتاب
وزیر کار در اراک:

مشکلات کارگری باید با مدارا و عقلانیت رفع شود/اتفاقات اراک خوشایند نبود

مشکلات کارگری باید با مدارا و عقلانیت رفع شود/اتفاقات اراک خوشایند نبود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم و تلاش داریم که مسائل و مشکلات کارگری صنایع شهر اراک به زودی برطرف شود و باید بدانیم ریشه برخی از این مشکلات به سال های قبل بازمی‌گردد.

به گزاش ایلنا، علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) صبح چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: امیدواریم و تلاش داریم که مسائل و مشکلات کارگری صنایع شهر اراک به زودی برطرف شود و باید بدانیم ریشه برخی از این مشکلات به سال‌های قبل بازمی‌گردد.

وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی افزود: برخی تصمیماتی که در سال‌های قبل گرفته شده و می‌شد در آن زمان تصمیمات بهتری گرفت، این مسائل را به وجود آورده و امروز باید با عقلانیت این مشکلات را رفع کنیم.

ربیعی بیان کرد: باید درک متقابلی از هم داشته و به دنبال مقصر نباشیم، بلکه به حل اصولی مشکل فکر کنیم و مباحث حقوقی و احقاق حقوق بیت‌المال و کارگران نیز با پیگیری از طریق قوه قضاییه و دادگستری انجام خواهد شد.

وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: این شرکت‌ها سرمایه انباشته نظام هستند و باید پول‌هایی که از این شرکت‌ها در خارج از آنها صرف شده بازگردد اما این اقدامات بایستی با آرامش و مدارا  و حسن نیت انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان دولت وظیفه داریم مشکلات کارگران را رفع کنیم، چرا که بی‌دفاع ترین افراد هستند و نمی‌توانیم به صرف خصوصی بودن شرکت، کارگران را به حال خود رها کنیم چراکه خصوصی‌سازی آنها نیز توسط دولت انجام شده است.

ربیعی ادامه داد: در این رابطه نمی‌توان تصمیمات احساسی و یا مقطعی گرفت، برخی در این شرایط توصیه به اقدام و تصمیم کوتاه مدت می‌کنند، اما به این عقیده ندارم که فقط در چهار سال وزارت خود مشکلات را رفع کنم و به تبعات آتی تصمیم در سال‌های بعد توجه نداشته باشم، در برابر آیندگان نیز خود را مسئول می‌دانم.

وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تا زمانی که مسائل دو شرکت هپکو و آذرآب اراک به نتیجه رضایت بخش نرسد از استان مرکزی خارج نخواهم شد و تلاش دارم موضوع را به نتایج مطلوب برسانم.

وی گفت: به عنوان فردی که هم در میان قشر و تشکل‌های کارگری فعالیت داشته و هم در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کار کرده‌ام؛ می‌گویم که کارگر باید پیام خود را با صدای بلند برساند، اما چارچوب امنیت نیز باید درنظر گرفته شود و ضمن بیان اعتراضات، ثبات موجود برهم نریزد.

ربیعی بابیان اینکه مشکلات کارگری باید با مدارا و عقلانیت رفع شود و چاره‌اندیشی به صورتی انجام پذیرد که بعدا دچار خدشه و تبعات نامطلوب نباشد، افزود: اتفاقاتی که در رابطه با اعتراضات کارگری اخیر اراک رخ داد خوشایند نبود و عده‌ای هم به طور مداوم نشسته و در فضای مجازی تولید مطلب و نقد می‌کنند که کارگران از این نقدها و نظرها منتفع نخواهند شد و مشکلی از آنان رفع نمی‌شود.

وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی بیان کرد: به عنوان امین جامعه کارگری و نماینده دولت، درخواست دارم در اراک شاهد گفتگو برای حل مشکلات کارگری باشیم و عقلانیت و مدارا که بر آن تاکید شد، مورد توجه قرار گیرد.

کد N1772296

وبگردی