آفتاب
با نظر خانواده ها تیم اعزام می‌شود؛

توضیح فدراسیون تیروکمان در مورد دریافت مبلغ اعزام از ورزشکاران

توضیح فدراسیون تیروکمان در مورد دریافت مبلغ اعزام از ورزشکاران

فدراسیون تیروکمان با تاکید بر اینکه اعزام تیم کامپوند با نظر و پیشنهاد خانواده های ورزشکاران انجام می شود، در مورد دریافت مبلغی از آنها توضیح داد.

امید نجاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به گزارش منتشر شده با عنوان «دریافت ۱۶ میلیون تومان از کمانداران برای اعزام به مسابقات جهانی» و ابهامات به وجود آمده در این زمینه توضیح داد و گفت: فدراسیون تیر و کمان از دو سال پیش برای کمانداران نوجوان و جوان برنامه های اردویی داشت. خانواده این کمانداران طی این مدت به طور کامل کنار فدراسیون بودند. ما آنها را در جریان تمام رقابت ها قرار می دهیم و آنها هم به طور کامل در جریان اعزام ها هستند. 

وی با تاکید بر اینکه در رابطه با مسابقات تیر و کمان قهرمانی جهان در آرژانتین برنامه فدراسیون از همان ابتدا اعزام کمانداران ریکرو بود، خاطرنشان کرد: این کمانداران به طور کامل با هزینه فدراسیون اعزام می شوند. مسابقات آرژانتین حکم انتخابی المپیک ۲۰۱۸  نوجوانان برای بخش ریکرو را دارد که ما می توانیم با حضور در آن یک سهمیه در بخش پسران و یک سهمیه در بخش دختران بگیریم. به همین دلیل تمام برنامه ما برای اعزام نماینده در این بخش بود اما در نهایت با نظر خود خانواده ها قرار شد کمانداران بخش کامپوند هم اعزام شوند. 

رئیس سازمان تیم های ملی تیر و کمان با تاکید بر اینکه اعزام کمانداران بخش کامپوند هم با لحاظ شدن مسائل فنی انجام می شود، خاطرنشان کرد: اگرچه در بخش کامپوند اعزام ورزشکاران با کمک خانواده های آنها انجام می شود اما اینگونه نیست که هر کسی با هر شرایطی بتواند در اعزام حضور داشته باشد. فقط کماندارانی که نفرات اول تا سوم تیم ملی به حساب می آیند در فهرست اعزام قرار داده شده اند. داشته ایم موردی که جز این سه نفر نبوده با این حال متقاضی اعزام با پرداخت هزینه کامل بوده است اما با آن مخالفت شده است. 

نجاری با بیان اینکه ملاک فدراسیون این بود که افراد اعزامی جزو نفرات اصلی تیم ملی باشند، خاطرنشان کرد: افرادی که در ترکیب تیم کامپوند اعزامی به مسابقات آرژانتین قرار گرفته اند، همگی جزو نفرات اول تا سوم بوده اند. خانواده این ورزشکاران برای اعزام فرزندشان به این رقابت ها که اصلا در برنامه فدراسیون نبوده، کمک هایی به فدراسیون داشته‌اند اما در نه حد ۱۶ میلیون تومان. به هر حال تیر و کمان جزو رشته هایی است که جذب اسپانسر در آن سخت و تقریبا غیر ممکن است اما بعضا خانواده نقش اسپانسر را برای ما دارند. 

وی در این رابطه ادامه داد: ۱۶ میلیون تومان برآورد کلی هزینه اعزام به آرژانتین است. موردی داشتیم که حاضر بود این رقم را علاوه بر هزینه اعزام یک کماندار دیگر در قبال اعزام فرزندش پرداخت کند اما با آن مخالفت کردیم چون همان طور که گفتم ملاک مان فقط قرار داشتن در رده های اول تا سوم بود. 

رئیس سازمان تیم های ملی تیرو کمان تاکید کرد: در هر بخش کامپوند پسران و دختران فقط باید سه نفر را اعزام می کردیم و بر همینه اساس ترکیب تیم را بسته ایم. در واقع امکان اعزام بیشتر از این تعداد کماندار را نداشتیم. 

کد N1771193

وبگردی