آفتاب
سرلشکر صفوی:

همه‌پرسی اقلیم کردستان سیاست ایجاد تنش است

همه‌پرسی اقلیم کردستان سیاست ایجاد تنش است

کرج – دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همه‌پرسی اقلیم کردستان را سیاست ایجاد تنش دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه همه پرسی صورت گرفته در خصوص اقلیم کردستان که اکنون در شمال عراق مطرح‌شده یک سیاست ایجاد تنش و بحران به‌صورت طولانی‌مدت در منطقه است، گفت: نیروهای مسلح عراق قطعاً با این مهم برخورد خواهند کرد، دولت ترکیه نیز دراین‌باره جواب خواهد داد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه راه هوایی بسته‌شده است، گفت: توطئه استکبار جهانی برای ایجاد جنگ طولانی‌مدت است و با این اتفاق بیش از همه مردم عراق متضرر می‌شوند.

سرلشکر صفوی با تأکید بر اینکه بیش از ۵۰ سال از کردهای عراق حمایت کردیم، گفت: این اقدام را نوعی خیانت به ملت کُرد می‌دانیم، خیانتی که شخصی می‌خواهد خود را به‌عنوان رئیس‌جمهور کشوری مطرح کند.

وی اضافه کرد: امید است ترکیه، ایران، عراق و سوریه با اقدام عملی با این توطئه مقابله کنند.

خانم کلینتون رسماً اعلام کرد داعش را ما ایجاد کرده‌ایم، خانم رایس قبلاً اعلام کرده بود دنبال خاورمیانه جدید هستیم مفهوم این سخنان تجزیه کشورهای منطقه بوده است

وی با اشاره به اینکه مجمع عمومی سازمان ملل مرکزی برای نگهداری حفظ صلح جهانی است لذا این‌گونه سخن گفتن برای نابودی کشوری نظیر کره و مواضع دروغ گویانه نسب به ایران صحیح نیست، گفت: خانم کلینتون رسماً اعلام کرد داعش را ما ایجاد کرده‌ایم، خانم رایس قبلاً اعلام کرده بود دنبال خاورمیانه جدید هستیم مفهوم این سخنان تجزیه کشورهای منطقه بوده است.

سرلشکر رحیم صفوی با تأکید بر اینکه چه کسی از اندیشمندان و مردم عادی نمی‌دانند که آمریکا  گروه‌های تروریستی و بمب اتمی را بر سر مردم هیروشیما آوار کرد، گفت: به سبب اقدامات آمریکا بعد از ۱۵ سال ناامنی در افغانستان و عراق همچنان ادامه دارد.

دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا بیان کرد: حرف‌های ترامپ حرف‌هایی غیرعقلانی، غیر خردمندانه، ابلهانه و نشان‌دهنده شخصیتی ناپایدار است، این فرد ازنظر تعادل روحی و روانی نرمال نیست.

وی با اشاره به اینکه امید است مردم آمریکا تحمل چهار ساله این شخص را نداشته باشند در ادامه به اهمیت نقش عاشورا در دفاع مقدس پرداخت و گفت: افرادی که در هشت سال جنگیدند بدون شک اگر حضور داشتند در سپاه امام حسین (ع) علیه یزیدیان نیز به نبرد می‌پرداختند. 

سرلشکر رحیم صفوی بیان کرد: اعتقادم بر این است امام راحل و رهبر معظم کشور که سلاله حضرت امام حسین (ع) هستند با پیروی از قیام عاشورا انقلاب را حفظ کردند.

وی با اشاره به اینکه ملت ما انقلابی، اسلامی و حسینی هستند لذا اگر جوانان ما به روح عاشورا پی ببرند به فلسفه مبارزه با ظالمان نیز پی می‌برند، افزود: در جهان کنونی مشغول دفاع از حق هستیم، ملت ایران در سوریه برای حفظ حرم حضرت زینب (س) شهدای خود را تقدیم ائمه اطهار(ع) کرده‌اند.

کد N1771117

وبگردی