آفتاب
فرماندار ایذه خبر داد:

۳۰۰ هکتار از تالاب میانگران دستخوش حریق شد

۳۰۰ هکتار از تالاب میانگران دستخوش حریق شد

اهواز ـ فرماندار ایذه گفت: حدود ۳۰۰ هکتار از تالاب فصلی میانگران ایذه طی چند حادثه آتش سوزی های اخیر دستخوش حریق شد.

محسن بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تالاب فصلی میانگران بیشتر در فصل پاییز و زمستان آبگیری می کند و متأسفانه برخی از مردم به جای حفاظت از این نعمت الهی دست به تعرض می زنند.

وی افزود: طی روزهای اخیر تالاب میانگران بارها دچار حریق شده که علت عمده وقوع این حریق ها نیز عمدی بوده است. متأسفانه برخی افراد قصد به آتش کشیدن نیزارهای تالاب را دارند تا قبل از آبگیری اراضی آن را تصرف کنند.

فرماندار ایذه خبر داد: حدود ۳۰۰ هکتار از تالاب فصلی میانگران ایذه طی چند حادثه آتش سوزی های اخیر دستخوش حریق شده ولی از این به بعد با تمهیدات پیش بینی شده اجازه تعرض و آسیب بیش از این را نخواهیم داد.

بیرانوند در ارتباط با پیگیری های انجام شده برای برخورد با متجاوزان به اراضی ملی گفت: در مرحله اول فرماندهی انتظامی نسبت به شناسایی متخلفان مکلف و بعد هم درخواست اجرای بنچ مار را به محیط زیست ارائه دادیم تا کل تالاب به وسیله این دیواره های بتنی محصور شود.

وی در پایان تأکید کرد: قطعا با متجاوزان به اراضی ملی از سوی قوه قضائیه برخورد جدی خواهیم داشت چون حفاظت و صیانت از این نعمت های الهی بر ما تکلیف شده و اجازه تخطی به کسی نمی دهیم.

کد N1771116

وبگردی