آفتاب

استاندار جدید گیلان؛ جوان ترین استاندار دولت دوازدهم | مصطفی سالاری استاندار گیلان کیست؟

استاندار جدید گیلان؛ جوان ترین استاندار دولت دوازدهم | مصطفی سالاری استاندار گیلان کیست؟

استاندار جدید گیلان؛ جوان ترین استاندار دولت دوازدهم | مصطفی سالاری استاندار گیلان کیست؟ || استاندار جدید گیلان با 41 سال سن، جوان ترین استاندار دولت دوازدهم است. مصطفی سالاری که پیش از استانداری گیلان، در بوشهر استاندار بود، جانشین محمدعلی نجفی می شود که امروز به عنوان استاندار البرز در دولت دوازدهم خدمت می کند.

بیشتر بخوانید: استاندار جدید تهران کیست؟
بیشتر بخوانید: استاندار جدید البرز کیست؟
بیشتر بخوانید: استاندار جدید ایلام کیست؟

در نشست امروز هيأت دولت، مصطفی سالاری به‌عنوان استاندار گيلان از هيأت وزيران رأي اعتماد گرفت.
مصطفی سالاری كه از 13 آذر 1392 تا كنون استاندار بوشهر بوده است، متولد سال ۱۳۵۵ در روستای دشت گور شهر شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر است.
وي كه در دولت یازدهم جوان‌ترین استاندار كشور بوده است، داراي مدرك لیسانس حقوق و فوق‌ لیسانس حقوق عمومی از دانشگاه تهران و فوق ليسانس و دکتری مدیریت اجرایی از دانشگاه بوردو فرانسه است و هم‌اکنون در مقطع دکتری رشته حقوق در دانشگاه تهران تحصیل می‌کند.
سالاری از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ مدیر حقوقی و پس از آن تا سال ۱۳۸۷ قائم‌مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ در بخش‌های مختلف وزارت نفت، از جمله ریاست پژوهشکده حقوق و توسعه پایدار مؤسسه مطالعاتی بین‌المللی وزارت نفت مشغول به کار بود.
وي در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، از اعضای ستاد مرکزی انتخاباتي و مسئول هماهنگ‌کننده ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در مناطق جنوب کشور بودو هم‌اکنون با حکم وزير نفت، عضو کارگروه تدوین الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران است.
گفتني است، پيش از اين محمدعلي نجفي از ۲۵ مهر ۱۳۹۲ تا ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ استاندار گيلان بود كه با رأي اعتماد هيأت وزيران به‌عنوان استاندار البرز در دولت دوازدهم آغاز به كار كرد.
کد N1770736

وبگردی