آفتاب
مهر بررسی کرد

میراث به‌جامانده در لرستان؛ آمارهای مشکوک و بهارستانی که خزان شد

میراث به‌جامانده در لرستان؛ آمارهای مشکوک و بهارستانی که خزان شد

لرستان- آمار احیای واحدهای تولیدی که قبلا ۱۴۰ اعلام شده بودحالا به۴۰ رسیده، در کنار این مصائب لاستیک‌سازی و تقاطع بهارستان راهم بایداضافه کردتا فهرست میراث به جا مانده برای لرستان تکمیل شود.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: آمار احیای ۴۰ واحد تولیدی لرستان کجا و ۱۴۰ واحدی که کمتر از چند هفته پیش اعلام شد کجا؛ موسی خادمی استاندار جدید لرستان می‌گوید که این آمارها را بررسی خواهد کرد تا این نخستین زخم به‌جامانده‌ای باشد که حالا تنها یک هفته بعد از تودیع استاندار قبلی لرستان سر باز می‌کند.

لغو همزمان پروازهای دو شرکت هواپیمایی در خرم آباد

اما این همه ماجرا نیست، خبر لغو پروازهای دو شرکت هواپیمایی در لرستان آن‌هم به‌صورت هم‌زمان، تازه‌ترین اتفاق رخ‌داده در حوزه توسعه‌ای لرستان است، رخدادی که ناخودآگاه ذهن ما را به سمت وعده مسئولان سابق برای کارهای ریشه‌ای و زیرساختی در فرودگاه بیش از ۷۰ ساله خرم‌آباد می‌برد؛ فرودگاهی که حالا طرح توسعه‌اش بهره‌برداری شده ولی باید به استقبال تعطیلی دوهفته‌ای پروازها برود.

سجاد بابایی عضو شورای شهر خرم‌آباد در این رابطه گفت: قرارداد زیرگذر بهارستان با توجه به شرایط موجود غیر کارشناسی بوده و در آن منافع عموم مردم در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: در قرارداد مربوطه شرایط عمومی پیمان به‌طور کامل رعایت نشده است و شورای پنجم  به‌طور جدّ پیگیر این موضوع است.

سجاد بابایی با تأکید بر اینکه هدف اعضای شورا دفاع از شهروندان  است، تصریح کرد: در آینده نزدیک عاملین قرارداد زیرگذر بهارستان به شورا احضار می‌شوند تا پاسخگوی ابهامات و سؤالات نمایندگان مردم در شورای شهر باشند.

قرارداد زیرگذر بهارستان با رایزنی و همکاری استانداری لرستان، شهرداری خرم‌آباد و قرارگاه خاتم منعقد شد و استانداری لرستان تأمین بالغ‌بر ۵۰ درصد اعتبار پروژه را متقبل و متعهد شد و در نهایت پس از انجام عملیات خاک‌برداری پروژه و با گذشت مدت زمانی، از این پروژه جدا شد و اعتباری را که قول داده بود به پروژه اختصاص نداد.

کد N1770656

وبگردی