آفتاب

ماموریت‌های مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن

ماموریت‌های مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن

وزیر راه وشهرسازی گفت: در بخش مسکن و ساختمان و همین‌طور بخش حمل و نقل، چالش‌ها و مشکلات زیادی وجود دارد که مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن ...

گروه بنگاه‌ها:وزیر راه وشهرسازی گفت: در بخش مسکن و ساختمان و همین‌طور بخش حمل و نقل، چالش‌ها و مشکلات زیادی وجود دارد که مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن می‌تواند به آنها ورود کند.به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که در مراسم افتتاح مرکز کارآفرینی بانک مسکن حضور داشت، با بیان این مطلب گفت: باید بپذیریم در دولت و حوزه سیاست‌گذاری، اتفاقات اساسی در زمینه فناوری مدرن در حال رخ دادن است. این اتفاقات قواعد بازی در بازارها را دگرگون کرده و حتی اندازه بازارها را از سطح ملی به ابعاد جهانی افزایش داده است.وی افزود: در چنین وضعیتی، خدماتی که شرکت‌ها باید به دو سمت عرضه و تقاضا ارائه کنند با مدل‌های سنتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

 پذیرش این تحول از سوی سیاست‌گذار، اولین گام برای دگرگون‌سازی ارائه خدمات در قاعده جدید جهانی است که معمولا هم با مقاومت روبه‌رو می‌شود؛ چراکه همگان به سیستم‌های سنتی عادت کرده‌اند، اما در حال‌حاضر مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن می‌تواند در بخش مسکن و ساختمان و نظام تامین مالی مسکن، این نقش جدید را ایفا کند.وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به‌عنوان نمونه در بخش مسکن، بعد خانوار از 4 نفر در 10 سال گذشته به 2/ 3 نفر در حال‌حاضر رسیده و کوچک شده و همزمان گرایش به خرید واحدهای مسکونی 50 تا 70 مترمربعی افزایش یافته است. در این میان، تقاضای سنتی برای خرید واحدهای لوکس و متراژ بزرگ کاهش یافته است. این تغییر قاعده در بازار مسکن، اکنون به مدل‌های جدید عرضه مسکن و تامین مالی تقاضای مسکن نیاز دارد و مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن می‌تواند به‌عنوان اولین ماموریت، برای تنظیم عرضه و تقاضا در بازار مسکن عصر جدید، ایده طراحی کند و آن را پیش ببرد.آخوندی بافت فرسوده را یک مساله مهم و نیازمند طراحی مدل موثر برای نوسازی آن ‌معرفی کرد و بحث چگونگی بازآفرینی شهرها و مواجهه با 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور را نیز ماموریت‌های بعدی مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن دانست.

کد N1770257

وبگردی