آفتاب

تغییر شرایط وام مسکن عطف به ماسبق می‌شود

تغییر شرایط وام مسکن عطف به ماسبق می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که پیشنهاد تغییر شرایط پرداخت وام مسکن به هیئت دولت ارائه شده و در حال بررسی است،‌گفت:‌ تغییر شرایط پرداخت تسهیلات مسکن شامل کسانیکه که قبلا هم وام دریافت کرده‌اند، می‌شود.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی اظهار داشت: تا الان حدود 260 هزار نفر در صندوق پس‌انداز یکم با متوسط 22 میلیون تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند و به تدریج کسنیکه یکسال از زمان پس‌انداز انها می‌گذرد وارد بازار می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای این‌که بتوانیم این روند را ادامه دهیم پیشنهاداتی را به دولت ارائه کرده‌ایم که چگونه شرایط دریافت وام مسکن را تسهیل کنیم.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم همه از صندوق پس‌انداز یکم استفاده کنند؛ چه کسانیکه در بافت‌های فرسوده هستند و چه افرادی که در بافت‌های حاشیه‌ای ساکنند و چه خانه‌اولی‌ها.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که نرخ سود تسهیلات برای این افراد 8 درصد و 1.5 درصد پایین‌تر از سایر افراد است، اظهار کرد:‌اگر شرایط جدیدی در نحوه پرداخت تسهیلات مسکن ایجاد شود شامل حال همه اینها می‌شود و بیابراین نیازی نیست که منتظر باشند تا شرایط جدید اعلام شود.

آخوندی با بیان "این کار هم برای پس‌اندازکننده خوب است و هم برای سیاست کلان کشور"، تصریح کرد:‌ پس‌انداز نظمی را به اقتصاد خانوار می‌دهد و از سوی این اطمینان را می‌دهد که به تسهیلات تضمینی با نرخ سود 8 درصد دسترسی دارند.

وی با بیان این که این کار باعث می‌شود نرخ تمام شده پول کاهش یابد، افزود: برای پرداخت تسهیلات 8 درصدی کمتر نیازی به یارانه‌های دولتی است و پایداری این سیاست‌ها بسیار بیشتر بوده و خودکفایی است.

کد N1769098

وبگردی