آفتاب
نگاهی به اتفاقات هفته پنجم لیگ یک:

شکستن رکورد صدرنشین و حرکت چراغ خاموش برق/ اولین امتیاز قعرنشین

شکستن رکورد صدرنشین و حرکت چراغ خاموش برق/ اولین امتیاز قعرنشین

رقابت‌های لیگ دسته اول کشور هفته پنجم خود را با انجام ۹ بازی تقریبا به صورت همزمان پشت سر گذاشت و نفت مسجد سلیمان موقعیت خود را در صدر جدول حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته پنجم از رقابت های لیگ دسته اول با انجام ۹ بازی سپری شد و حاصل این ۹ بازی حفظ موقعیت صدرنشینی نفت مسجد سلیمان با محمود فکری و باقی ماندن تیم راه آهن در انتهای جدول علیرغم کسب اولین امتیاز این تیم در رقابت های این فصل لیگ دسته اول بود.

* شکست دراماتیک و خانگی خونه به خونه
خونه به خونه بابل که به نظر می رسد با جواد نکونام به روزهای خوبی رسیده بود، در یک بازی خانگی و در حالی که تا دقیقه ۹۰ از میهمان پایین جدولی اش پیش بود، طی تنها دو دقیقه پیروزی شیرین خانگی را با شکست تلخ عوض کرد تا دراماتیک ترین شکست این هفته به نام یاران جواد نکونام ثبت شود. نتیجه این بازی باعث شد تا تیم پایین جدولی فجر سپاسی با یک جهش جالب توجه در جدول بتواند حتی از خونه به خونه هم پیشی گرفته و در پایان هفته پنجم یک پله بالاتر از این تیم در جایگاه یازدهم جدول قرار بگیرد.

* تیم فکری بالاخره گل خورد
سرانجام طلسم دروازه تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان، صدرنشین مسابقات شکست و این تیم در دیداری خارج از خانه مقابل آلومینیوم دروازه اش باز شد. نفتی ها که بهترین نتایج را در این فصل گرفته اند برای فرار از شکست تا آخرین لحظه جنگیدند و سرانجام موفق شدند با گل دقیقه ۹۲ عباس یحیی بیگی کار را به تساوی بکشند. شاگردان فکری با یک امتیازی که از این بازی گرفتند با ۱۳ امتیاز صدرنشین ماندند و آلومینیوم اراک هم با ۵ امتیاز در جایگاه ۱۵ جدول قرار گرفت.

* اولین امتیاز برای تیم قعرنشین
تیم عجیب و غریب راه آهن در هفته پنجم سرانجام اولین امتیازش را گرفت و این امتیاز به لطف یک مساوی بدون گل به دست آمد. تیم قدیمی و ریشه دار راه آهن نه تنها تا هفته پنجم هنوز موفق کسب امتیاز نشده بود، بلکه تا پایان هفته پنجم حتی یک گل هم نزده تا عجیب ترین فصل این تیم را شاهد باشیم.

* فرار عجیب نساجی از شکست
شیرین ترین مساوی در هفته پنجم نصیب تیم نساجی شد. شاگردان پاشازاده که در ماهشهر مقابل تیم شگفتی ساز این فصل از مسابقات لیگ یک صف آرایی کرده بودند، به لطف پنالتی دقیقه ۹۷  از یک شکست تلخ فرار کردند تا به لطف این یک امتیاز به رده ۵ جدول برسند. شهرداری ماهشهر هم هم امتیاز با نساجی و مس کرمان و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به این دو تیم در مکان سوم جدول قرار بگیرد.

* برق شیراز چراغ خاموش به سمت بالای جدول
برق جدید شیراز هم در این هفته سومین پیروزی‌اش را به دست آورد تا به شکلی چراغ خاموش خود را به رفته رفته به رده‌های بالای جدول نزدیک کند. شیرازی‌ها با مهابادی مقابل تیم خوب اکسین به برتری یک بر صفر رسیدند تا جمع امتیازات شان به عدد ۹ رسیده و در رده ششم جدول قرار بگیرند.

برق شیراز کم افت و خیز ترین بازی‌های ممکن را پشت سر گذاشته است. هر پنج دیدار این تیم با نتیجه مشابه یک بر صفر به پایان رسیده است. برقی ها یا یک بر صفر برنده بودند و یا یک بر صفر بازنده.

* ملوان، برنده پر گل ترین بازی هفته
​در هفته‌ای که بازار مساوی‌های بدون گل داغ بود و سه بازی بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید، ملوان برنده یک بازی پر گل بود. این تیم که میزبان تیم خوب و بالای جدولی مس کرمان بود موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل این تیم به برتری برسد. مس کرمان با این شکست در رده چهارم جدول قرار گرفت و ملوانی‌ها که در هفته‌های گذشته نتایج خوبی نگرفته بودند جمع امتیازات شان را به عدد ۸ رسانده و به رده هفتم جدول صعود کنند.

کد N1768012

وبگردی