آفتاب
خبر

برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل ملی حفاری

برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل ملی حفاری

مراسم تودیع حیدر بهمنی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی حفاری و معارفه سپهر سپهری، مدیرعامل جدید این شرکت، روز گذشته ۲۷ شهریورماه با حضور ...

شانا:مراسم تودیع حیدر بهمنی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی حفاری و معارفه سپهر سپهری، مدیرعامل جدید این شرکت، روز گذشته ۲۷ شهریورماه با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران و اعضای هیات‌مدیره شرکت ملی حفاری در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد. در این نشست، از سال‎ها تلاش و خدمات صادقانه مهندس بهمنی در صنعت نفت و به ویژه صنعت حفاری کشور قدردانی شد. علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این نشست از مهندس بهمنی به‌عنوان محور اصلی و اثرگذار شرکت ملی حفاری یاد کرد و گفت: تلاش‎های ایشان در دوران دفاع مقدس، در شرکت ملی حفاری و در اقدام‌هایی نظیر خاموش کردن آتش چاه‎های کویت مثال‎زدنی و قابل تحسین است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس قانون و سقف سنی ۶۵سال، امکان ادامه فعالیت مدیرعامل سابق شرکت ملی حفاری وجود نداشت، در این زمینه توضیح داد: پس از سپری کردن سقف سنی، ادامه فعالیت فرد بازنشسته میسر نیست، مگر در موارد استثنایی که آن‌هم از حوزه اختیارات وزیر خارج است.مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در عین حال بر ضرورت جوانگرایی در صنعت نفت هم تاکید کرد و افزود: بدون شک این جوانگرایی به معنای کنار‌گذاشتن نیروهای باتجربه نیست؛ اما باید با ترکیب درست مدیران، زمینه را برای حضور و فعالیت بیشتر مدیران جوان فراهم کرد. کاردر بر ضرورت تغییر راهبرد در شرکت ملی حفاری ایران تاکید کرد و افزود: شرکت ملی نفت با چالش منابع مالی روبه‌رو است؛ چالشی که به‌طور طبیعی شرکت‎های تولیدکننده تابعه را نیز به‌عنوان کارفرمایان شرکت‎های حفاری درگیر می‎کند و در چنین شرایطی، لازم است شرکت ملی حفاری راهبردهای خود را تغییر دهد و برای حضور در بازارهای بین‎المللی برنامه‎ریزی کند.

کاردر بار دیگر از تلاش‎های ارزشمند حیدر بهمنی در شرکت ملی حفاری ایران قدردانی کرد و با اشاره به عدم حضور وی در این مراسم، گفت: ایشان گویا در سفری بودند و مراسم تودیع و معارفه به این منظور که زودتر کارها روی روال بیفتد و پیش برود برگزار شد؛ ان‌شاءالله پس از بازگشت ایشان از سفر نیز از خدماتشان قدردانی می‎شود.همچنین مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تشکیل کمیته تامین منابع مالی در وزارت نفت خبر داد و گفت: این کمیته با هدف شناسایی و دستیابی به سازوکارهای تامین منابع مالی برای تحقق اهداف پیش روی صنعت نفت تشکیل شده است. پس از کاردر، محسن پاک‎نژاد، معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران نیز از زحمات حیدر بهمنی در شرکت ملی حفاری قدردانی و ابراز امیدواری کرد که سپهری، مدیرعامل جدید این شرکت که با نفت غریبه نیست و درباره توانمندی‏های او در میان مدیران ارشد نفت اجماع نظر وجود دارد، بتواند شرکت ملی حفاری ایران را در دستیابی به اهداف پیش‌رو یاری دهد.

کد N1767767

وبگردی