آفتاب
اخبار بنگاه‌ها

صنعت و معدن، بانک پیشتاز فاینانس خارجی

صنعت و معدن، بانک پیشتاز فاینانس خارجی

پس از برجام، 5 قرارداد فاينانس و 2 قرارداد ريفاينانس ازسوی بانك صنعت و معدن امضا شده كه از اين حيث می‌توان اين بانك را بانك پيشتاز كشور ...

گروه بنگاه‌ها:پس از برجام، 5 قرارداد فاينانس و 2 قرارداد ريفاينانس ازسوی بانك صنعت و معدن امضا شده كه از اين حيث می‌توان اين بانك را بانك پيشتاز كشور در حوزه تامين منابع مالي خارجي نامگذاري کرد.مدیر امور بین‌الملل و تجهیز منابع بانک صنعت و معدن با اعلام این مطلب گفت: در عرف بانكداري به قراردادهاي تامين مالي ميان‌مدت و بلندمدت، فاينانس و همچنين به قراردادهاي تامين مالي كوتاه‌مدت، عمدتا يكساله ريفاينانس گفته می‌شود. عباس دانشور با بیان اینکه برخي قراردادهاي فاينانس به‌صورت پروژه‌محور و برخي به‌صورت توافقنامه كلي، امضا شده است. افزود: از قراردادهاي اشاره شده فاينانس 2 مورد به‌صورت پروژه‌محور و 3 مورد در قالب توافقنامه كلي بوده است.

 

وی ادامه داد: قراردادهايي كه تاكنون امضا شده از بانك‌ها و موسسات مالي كشورهاي چين، هند، كره جنوبي و روسيه اخذ شده و به‌زودي چند قرارداد ديگر با كشورهاي اروپايي نيز امضا می‌شود كه خبرهاي آن را در روزهاي آتي خواهيد شنيد.دانشور تصریح کرد: امضاي اين گونه قراردادها هم بر نقش ايران در فضاي بين‌المللي و هم بر اقتصاد داخل تاثير مثبتي دارد. بر فضاي بين‌الملل دو اثر مهم دارد؛ اولين اثر، آن است كه هر چقدر تعداد بانك‌هاي پذيرنده خارجي براي اعطاي فاينانس افزايش يابد، قدرت چانه‌زني براي مذاكره‌‌‌كنندگان افزايش می‌یابد و آنها می‌توانند در يك فضاي رقابتي بين‌المللي، قراردادهايي با شرايط سهل‌تر و نرخ پايين‌تر را نهايي كنند و اثر مثبت ديگر آن در فضاي بين‌الملل، آن است كه اعتبار كشور با توجه به تنوع بانك‌هاي اعطاكننده خط اعتباري افزايش خواهد يافت و می‌تواند تمايل ساير بانك‌ها و موسسات مالي خارجي را براي اعطاي اين‌گونه تسهيلات در پي داشته باشد.

کد N1767748

وبگردی