آفتاب

ایجاد فضای بانشاط در محیط‌های دانشگاهی

ایجاد فضای بانشاط در محیط‌های دانشگاهی

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در این مدت سعی کردیم با ایجاد فضای با نشاط در محیط‌های دانشگاهی و رفع مشکلاتی که دانشگاه‌ها با آن درگیر بودند به پیشرفت برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین فریدون، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها گفت:‌ بر توسعه روز افزون اقتصاد دانش‌بنیان و بهره‌گیری از توان نخبگان و دانشگاهیان در حل مسائل و چالش‌های مختلف کشور تاکید بسیار زیادی وجود دارد.

او ادامه داد:‌علیرغم برخی تبلیغات در حوزه توسعه علمی بر اساس استنادات و شاخص‌هایی که توسط پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف اعلام شده بیش از ۱۸ دانشگاه در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند و علیرغم مسائل و مشکلاتی که وجود داشته دانشگاهیان ما فعالیت‌های بسیار خوبی داشته اند.

فریدون با اشاره به مشکلات مالی و کمبود اعتبار در این زمینه گفت: با وجود مشکلات مالی و اعتباری و مشکلاتی که در خرید تجهیزات آزمایشگاهی با آن رو به رو بودیم فعالیت‌هایی که در زمینه‌های علمی انجام شده بسیار خوب بوده است.

مدیرکل حوزه وزارتی علوم افزود: در این مدت سعی کردیم با ایجاد فضای با نشاط در محیط‌های دانشگاهی و رفع مشکلاتی که دانشگاه‌ها با آن درگیر بودند و با وجود مشکلات مالی و اعتباری به پیشرفت برسیم.

فریدون گفت: برنامه اجلاس دو روزه روسای دانشگاه‌های سراسر کشور برای بررسی چالش‌ها و مسائل فراروی دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی کشور  برگزار می‌شود‌.

او افزود: در گذشته تجربه بسیار خوبی داشتیم به این صورت که علیرغم چندین انتخاباتی که برگزار شد و دانشگاه‌ها به خوبی در این زمینه مشارکت کردند، مشکلی پیش نیامد؛ این، نشانگر بلوغ فکری محیط دانشگاهی است و ما باید از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کنیم.

کد N1767503

وبگردی