آفتاب

کاهش 70 درصدی بارش و رواناب در شرق مازندران

کاهش 70 درصدی بارش و رواناب در شرق مازندران

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای مازندران گفت: در سال آبی 96-95 در غرب استان مازندران حدود 37 درصد و در شرق استان حدود 70 درصد با کاهش بارندگی و رواناب در فصل زراعی مواجه بودیم.

به گزارش ایلنا، "امیر هوشنگ پاشا زانوسی" معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای مازندران گفت: در سال آبی 96-95 در غرب استان مازندران حدود 37 درصد و در شرق استان حدود 70 درصد با کاهش بارندگی و رواناب در فصل زراعی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه طی یک دهه گذشته این خشکسالی بی سابقه بود گفت: به‌رغم کمبود بارش و رواناب، با تلاشی که صورت گرفت اراضی کشاورزی کمترین آسیب را دیده و شهرها و روستاهای استان نیز از تنش آبی در سال جاری عبور کردند.

معاون بهره برداری آب منطقه ای مازندران امر نوبت بندی در شبکه‌های سنتی را کار بسیار دشوار اعلام کرد و گفت: برای توزیع و انتقال آب در برخی از مناطق مجبور بودیم آب را از مبدأ تا مقصد که حدود 90 کیلومتر بوده است انتقال دهیم.

پاشا افزود: در سال جاری بیشترین تنش آبی را در بخش آب سطحی در حوزه دشت تجن و در بخش آب زیرزمینی در منطقه بهشهر و گلوگاه شاهد بودیم که امیدواریم با ریزش رحمت الهی کمبودهای موجود برای فصل زراعی آتی مرتفع گردد.

عضو هیئت مدیره آب منطقه ای مازندران، هماهنگی و همدلی دستگاه‌های ذیربط استان و همراهی و اعتماد مردم به خادمین خود در بخش آب را مهم‌ترین عامل موفقیت و سرمایه شرکت در امر مدیریت منابع آب در سال جاری برشمرد و اظهار امیدواری کرد این سرمایه حفظ و تداوم یافته و مدیریت تقاضا به موازات مدیریت عرضه در استان به نحو مطلوب صورت گیرد.

 

کد N1767479

وبگردی