آفتاب

آژانس انرژی اتمی، ادعای اسرائیل درباره ایران را رد کرد

آژانس انرژی اتمی، ادعای اسرائیل درباره ایران را رد کرد

واحد مرکزی خبر نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعاهای رژیم صهیونیستی را مبنی بر این که این آژانس در بازرسی ها در ایران کوتاهی کرده است، رد کرد.

«اسرائیل نشنال نیوز» چاپ فلسطین اشغالی، نوشت آژانس بین المللی انرژی هسته ای روز یکشنبه این ادعای اسرائیل را که آژانس در نظارت بر توافق هسته ای 2015 ضعف نشان داده است، رد کرد.

این موضع گیری آژانس وقتی صورت گرفت که روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از چند منبع ناشناس اسرائیلی گزارش داد که آژانس در بازرسی سایت های مشکوک ایران حتی بعد از دریافت اطلاعات از یک منبع ناشناس غربی، شکست خورده است.

سخنگوی آژانس در بیانیه ای که برای «آی 24 نیوز» ایمیل شده است، گفت: «این مقاله کار پادمانی و نظارتی آژانس را به درستی بازتاب نداده است.

همانطور که یوکیا آمانو مدیر کل گفته است، آژانس از روز اجرای برجام، دسترسی های تکمیلی بسیاری داشته است و به درخواست های خود برای دسترسی به سایت ها و اماکن، پیش از نتیجه گیری کلی تر ادامه میدهد.»

این سخنگو به آی 24 نیوز گفت که طبق توافق با ایران، آژانس دسترسی بیشتر به اطلاعات و محل ها را دارد و این به طور قابل ملاحظه توانایی آژانس را برای تایید و راستی آزمایی درباره مصرف صلح آمیز مواد هسته ای در یک کشور افزایش می دهد.

5252

کد N1767380

وبگردی