آفتاب
نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت؛

حساب های ملی سلامت در سایت مرکز آمار قرار دارد

حساب های ملی سلامت در سایت مرکز آمار قرار دارد

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: حساب های ملی سلامت مربوط به سال های ٩٣ و ٩٤ حاضر است و در سایت مرکز آمار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ایرج حریرچی صبح دوشنبه در نشست خبری هفتگی، در ابتدا توضیحاتی پیرامون وضعیت نظام سلامت ارائه کرد و در ادامه پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص حساب های سلامت، گفت: هر کشوری سعی دارد حساب های ملی سلامت داشته باشد که استانداردهای آن توسط سازمان جهانی بهداشت تعیین شده است. طبق این حساب هر اقدام بهداشتی درمانی که با سلامت مرتبط است، اندازه گیری می شود. تعداد جداول حساب ملی مختلف است که در ایران جداول ٤ گانه بررسی می شود.

وی ادامه داد: تا سال ٨٠ حساب ملی به صورت سالانه حساب نشده بود و اواخر سال ٥٠ حساب ها استخراج شده بود. سعی شد از سال ٨٠ به صورت آینده نگر حساب ها بررسی شود. در سال ٩٢ آخرین حساب ملی برای سال ٨٧ بود. اکنون سال ٩٣ و ٩٤ حاضر است و در سایت مرکز آمار قرار دارد.

حریرچی افزود: جداول مختلف تامین کنندگان، از جمله وزارت بهداشت، دولت، بیمه ها و جیب مردم را تعیین می کند و بر اساس نوع خدمت تدوین می شود.

وی گفت: در جداول مختلف هم رقم جاری و هم درصد پرداختی ها مشخص می شود. رقم ثابت در حساب های ملی سلامت دو نوع است: ثابت کل و ثابت بخش که اثرات تورم در آن وجود ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص نحوه نظارت بر اغذیه فروشی ها، گفت: وزارت بهداشت و گروه های صنفی شامل وزارت بازرگانی، تعزیرات و صنف مربوطه به وضعیت اغذیه فروشی ها و رستوران های مجاز نظارت می کنند و تذکرات لازم داده می شود. اما در این حوزه مشکل وجود دارد. برخی از رستوران ها و مواد غذایی موجود، از نظر ما بهداشتی آن ها هم مشکل دارد همچون فست فودها، نوشابه ها و انواع سوسیس و کالباس ها.

وی افزود: از نظر مقرراتی نمی توان منعی برای این موارد ایجاد کرد، اما در خصوص غذاهای دیگر همچون سالاد و برنج، نظارت بهداشتی صورت می گیرد که ما در حد توانمان برخور می کنیم.

ادامه دارد...

کد N1767325

وبگردی