آفتاب
مدیرعامل تعاونی صیادان خوزستان در گفت‌وگو با ایلنا:

بازرسی شناورهای صیادی محدود شد/مرحله دوم صید میگو از آبان ماه آغاز خواهد شد

بازرسی شناورهای صیادی محدود شد/مرحله دوم صید میگو از آبان ماه آغاز خواهد شد

مدیرعامل تعاونی صیادان خوزستان می‌گوید: پس از پیگیری‌ها و اعتراضات صیادان قرار شد پس از این تنها در ابتدا و انتهای دوره صید شناورهای ماهیگیران بازرسی شود.

غلامرضا دهقانی، مدیرعامل تعاونی صیادان خوزستان گفت: به دنبال پیگیری‌های انجام شده، استانداری خوزستان ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر ملزم شدند تا از مختل شدن فعالیت شناورهای صیادی در طول دوره صید خودداری کنند.

وی یادآور شد: پیش از این برداشت‌های نادرستاین ماموران از مصوبه موسوم به پیمایش شناورها باعث شده بود تا سوختگیری و تردد شناورهای صیادی با دشواری‌هایی جدی روبرو شود.

دهقانی گفت: از آنجا که دوره صید برای شناورهای صیادی حائز اهمیت است، صیادان خوزستانی نسبت به سختگیر‌های جدید معترض بودند که در نهایت با مداخله استانداری ماموران مبارزه با قاچاق ملزم شدند که تنها در ابتدا و انتهای دوره صید فعالیت شناورهای ماهیگیری را مورد بازبینی قرار دهند.

این مقام مسئول صنف صیادان خوزستانی در توضیح این مسئله گفت: صیادان ناچارند در طول دوره صید راهی دریا شده و در جستجوی گله‌های آبزیان از این سو به آن سو بروند و در این شرایط مداخله ماموران می‌تواند با ایجاد وقفه در تعقیب گله‌های صیدی، زیان هنگفتی را متوجه ماهیگیران بکند.

دهقانی همچنین با اعلام  زمان اتمام مرحله اول فصل صید میگو در آب‌های خوزستان می‌گوید: چند روزی است که صید میگو در آب‌های خوزستان متوقف شده است و صیادان در انتظار رسیدن آبان ماه هستند تا فصل دوم صید را آغاز کنند. در این بین صیادان به صید گونه‌های خاصی از ماهی مشغول خواهند بود.

کد N1766882

وبگردی