آفتاب
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی:

تدوین سند توانمندسازی خانواده/ خروج ۱۷ هزار زن از چرخه حمایت

تدوین سند توانمندسازی خانواده/ خروج ۱۷ هزار زن از چرخه حمایت

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از تدوین سند توانمندسازی خانواده خبر داد و گفت: این طرح در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله مسعودی فرید در همایش منطقه ای بزرگداشت روز ملی خانواده که در مرکز همایش های تلاش برگزار شد، به تغییر رویکرد خانواده از گذشته تا امروز اشاره کرد و گفت: ازدواج و ورود فرزندان به جامعه از جمله مواردی است که باعث تغییر در رویکرد خانواده شده است که با توجه به این تغییرات باید برنامه ریزی های خاصی در تقویت بنیان خانواده شود.

وی به طرح پیمایش خانواده اشاره کرد و گفت: این طرح از سال گذشته با هدف نمونه گیری از وضعیت اجتماعی خانواده ها، سبک های فرزندپروری اجرایی می شود. در سال جاری نیز بر اساس نمونه گیری های انجام شده در این پیمایش برنامه ریزی انجام می شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه سیاست اصلی بهزیستی توانمندسازی همه اقشار جامعه است، گفت: سال گذشته ۱۸۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار داشتند که از این تعداد ۱۷ هزار نفر از چرخه حمایت مستقیم خارج شدند.

فرید به طرح تقسیم کار ملی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح ۱۸ کارگروه مشخص شده که یکی از آنها زنان سرپرست خانوار است که مدیریت آن با بهزیستی است. به گفته وی زنان سرپرست چهار گروه هستند که به دلایلی همچون فوت همسر، طلاق، بدسرپرستی و ازدواج نکردن سرپرست خانوار شدند. همچنین طرح تقسیم کار ملی هفته آینده به شورای عالی اجتماعی وزارت کشور ارسال می شود و بر اساس این طرح برای هر کدام از این زنان سرپرست خانوار سیاست های جداگانه ای تدوین خواهد شد.

فرید گفت: سند توانمندسازی خانواده بر اساس ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تدوین شده که بهزیستی نیز زیرگروه آن است که این برنامه در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار تهیه شده است.

کد N1766818

وبگردی