آفتاب

پیش بینی مصرف 30 میلیون متر مکعب گاز در فصل زمستان / نیازی به ترکمنستان نداریم

پیش بینی مصرف 30 میلیون متر مکعب گاز در فصل زمستان / نیازی به ترکمنستان نداریم

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران رقم مصرف گاز استان را در فصل گرما بین 20 تا 22 میلیون متر مکعب و در زمستان 30 میلیون متر مکعب اعلام کرد.

محمد اسماعیل ابراهیم زاده مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت تامین گاز استان در فصل سرمای سال جاری اظهار داشت: خط دامغان-کیاسر-ساری-نکا با حدود 1000 میلیارد تومان هزینه که در مرداد ماه افتتاح شد در شبانه روز 40 میلیون متر مکعب گاز استان را تامین می کند.

وی افزود: این خط از عسلویه با لوله 48 اینچ به طرف  خراسان رضوی می رود که در دامغان یک انشعاب 42 اینچی از آن گرفته شده و به استان مازندران متصل شده و به این ترتیب افت فشاری را که در زمستان سال های گذشته داشته ایم، جبران می کند.

ابراهیم زاده تصریح کرد: کل ایستگاه های مازنداران در 6 ماه اول سال اورهال و تعمیر شده اند، یک ایستگاه برای آمل پیش بینی شده که تا هفته آینده به بهره برداری می رسد و ایستگاه کیاسر نیز تا آخر شهریور به بهره برداری می رسد، بنا بر این برای 6 ماه دوم سال هیچ مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه خط دامغان-نکا گاز پایدار و مستمر را برای استان تامین می کند، خاطرنشان کرد: این خط ساختار کسب و کار استان مازندارن نیز است و می تواند گاز مورد نیاز پتروشیمی، نیروگاه ها و کارخانه سیمان که مازوت سوز بوده و محیط زیست را آلوده می کردند، را هم تامین کند.

مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران رقم مصرف گاز اعم از خانگی، نیروگاهی و صنایع را در فصل گرما بین 20 تا 22 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: در فصل زمستان که دمای هوا به منهای 15 درجه می رسد ماکزیمم 30 میلیون متر مکعب در روز در سطح استان گاز مصرف می شود.

وی یادآور شد: با راه اندازی خط دامغان- نکا دیگر نیازی به دریافت گاز از ترکمنستان نداریم و فقط به عنوان کشور همسایه قرارداد تجاری و سوآپ داریم و از این پس عشق آباد باید به دنبال ما برای فروش گاز باشد.

 

کد N1765722

وبگردی