آفتاب

جزئیات انفجار ناصریه عراق | کشته شدن ۸ ایرانی، مجموع کشته ها ۴۲ نفر | آخرین اخبار حمله داعش به ناصریه

جزئیات انفجار  ناصریه عراق | کشته شدن ۸ ایرانی، مجموع کشته ها ۴۲ نفر | آخرین اخبار حمله داعش به ناصریه

جزئیات انفجار امروز عراق | به گزارش آفتاب، تلفات بمبگذاری امروز در شهر ناصریه عراق تا این لحظه ۴۲ کشته و ۹۰ زخمی اعلام شده است. ده نفر از این کشته شدگان ایرانی هستند. داعش مسئولیت انفجار امروز ناصریه عراق را به عهده گرفته است.

به گزارش آفتاب، تلفات بمبگذاری امروز در شهر ناصریه عراق تا این لحظه ۴۲ کشته و ۹۰ زخمی اعلام شده است. ۸ نفر از این کشته شدگان ایرانی هستند. داعش مسئولیت انفجار امروز ناصریه عراق را به عهده گرفته است.

مقامات عراقی روز پنج شنبه اعلام کردند در دو حمله نزدیک شهر ناصریه در جنوب عراق هفت نفر کشته شدند که سه نفر از آنها ایرانی بودند.

همچنین حداقل صد شهروند از جمله زنان و کودکان در حمله مسلحانه به رستوران بین راهی الفدک در منطقه البطحاء نزدیک استان ذی قار عراق کشته و زخمی شدند.

منابع آگاه اعلام کردند: به دنبال این حادثه که ظهر امروز رخ داد، یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یکی از ایست بازرسی های استان ذی قار منفجر شد.  وزارت کشور عراق این خبر را تائید کرده اما شمار قربانیان را اعلام نکرده است.

نیروهای امنیتی در دو استان بصره و ذی قار وضعیت قرمز اعلام و تدابیر امنیتی را تشدید کردند.

مجروح شدن چهارده زائر ایرانی

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از مجروح شدن ۱۴ زائر ایرانی در عراق براثر یک حمله تروریستی خبر داد.

محسن نظافتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حمله مسلحانه و انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل یک رستوران در نزدیکی منطقه ناصریه در جنوب عراق که عصر امروز صورت گرفته اظهار کرد: ۱۴ زائر ایرانی که از طریق سازمان حج و زیارت و از استان هرمزگان اعزام شده بودند در این حادثه زخمی شدند.

وی با بیان اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق این مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند، گفت: اتوبوس این زائران نیز آسیب دیده بود که با اعزام یک اتوبوس دیگر بقیه زائران به سفر خود ادامه دادند و به نجف اشرف رفتند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: احتمال می‌رود افرادی از کاروان‌هایی که به صورت آزاد مسافر می‌برند نیز در این حادثه مجروح شده باشند اما اطلاعات تکمیلی این حمله تروریستی هنوز به دست ما نرسیده و مجدد اسامی مجروحان حادثه و تعداد قطعی مجروحان اعلام خواهد شد.
کد N1765599

وبگردی