آفتاب

ملاقات محتوایی با رئیس‌جمهور روسیه داشتم/ احساس کردم پوتین علاقه‌مند به گسترش روابط است

ملاقات محتوایی با رئیس‌جمهور روسیه داشتم/ احساس کردم پوتین علاقه‌مند به گسترش روابط است

وزیر امور خارجه تاکید کرد:‌ من احساس کردم آقای پوتین همانند رهبران ایران، علاقه‌مند به گسترش هر چه بیشتر این روابط است و معتقدیم روابط موجود ایران و روسیه در حوزه مسائل اقتصادی می‌تواند نسبت به وضعیت موجود که ۷۰ درصد از سال گذشته پیشرفت شده، پیشرفت‌های بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به روسیه، محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران درخصوص رایزنی‌های صورت گرفته در دیدار با رئیس جمهور روسیه گفت: همانطور که همکار عزیزم، آقای لاوروف گفت ملاقات محتوایی و خوبی با آقای پوتین، رئیس جمهور فدارسیون روسیه داشتیم.

وی با اشاره به موضوعات رایزنی در آن دیدار اظهار داشت: در آن دیدار درخصوص موضوعات مختلف مورد علاقه طرفین گفت‌وگوهای جدی صورت گرفت. درخصوص مسائل دوجانبه، گسترش روابط، ادامه حوزه‌ همکاری‌های مختلفی که میان دو کشور وجود دارد، صحبت کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود:‌ در این دیدار مسائلی از حوزه نظامی تا انرژی هسته‌ای صحبت شد. همکاری در حوزه حمل و نقل، پروژه راه آهن، پروژه نیروگاه‌های حرارتی و همکاری در حوزه انرژی از جمله موضوعات مورد علاقه دوطرف است و من احساس کردم آقای پوتین همانند رهبران ایران، علاقه‌مند به گسترش هر چه بیشتر این روابط است و معتقدیم روابط موجود ایران و روسیه در حوزه مسائل اقتصادی می‌تواند نسبت به وضعیت موجود که ۷۰ درصد از سال گذشته پیشرفت شده، پیشرفت‌های بیشتری داشته باشد.

در حال تکمیل...

کد N1765308

وبگردی